login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

$_SERVER['PHP_AUTH_USER']

Offline Sticky - 02/08/2007 16:54
Avatar van StickyNieuw lid is het mogelijk om

$_SERVER['PHP_AUTH_USER'] te resetten?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 02/08/2007 17:00
Avatar van Ultimatum PHP expert Heb je op google gezocht? Dacht van niet want resultaat 2 en 3 lijken op wat jij zoekt. Maar ik heb even wat verder gekeken en iemand zei dit:

Citaat:
the $_SERVER['PHP_AUTH_USER']; is always set because your browser sends a http request containing this

Denk dus niet dat het gaat werken.
Offline Sticky - 02/08/2007 17:35
Avatar van Sticky Nieuw lid wat bij google staat wist ik al

ik gebruik $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] op een soortgelijke manier als daar staat beschreven. enige nadeel hieraan is dat $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] pas gereset is op moment dat je je de browser afsluit.
als je dan uitlogt en het venster niet afsluit en iets anders gaat doen en iemand anders wil gaan inloggen op die site dan komt deze direct onder de andere persoon zijn gegevens en dat wil je niet

dus eigenlijk wil ik zo snel je uitlogt dat ik $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] kan veranderen.

dingen als unset($_SERVER['PHP_AUTH_USER']);
$_SERVER['PHP_AUTH_USER'] = NULL;
$_SERVER['PHP_AUTH_USER'] = 'a';

werken niet, ik heb uiteraard eerst rond gezocht maar niet iets kunnen vinden wat ik kon gebruiken
Offline Ultimatum - 02/08/2007 17:37
Avatar van Ultimatum PHP expert Dat zeg ik niet, dat is niet mogelijk, want elke keer als je de pagina opent gaat php $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] een waarde geven en die kan je niet veranderen want als jij hem leegt maakt dan vult php hem gelijk weer. Hij bevat dus altijd informatie.
Offline Sticky - 02/08/2007 17:50
Avatar van Sticky Nieuw lid van mij mag die altijd informatie bevatten

ik wil alleen dat die informatie anders wordt na het uitloggen
Offline Pastebin - 02/08/2007 19:27
Avatar van Pastebin Nieuw lid Stuur gewoon die realm header terug als de persoon uitlogt?
Offline Sticky - 02/08/2007 22:45
Avatar van Sticky Nieuw lid hoe bedoel je dat?
Offline Pastebin - 02/08/2007 22:47
Avatar van Pastebin Nieuw lid $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] vul je toch op via een realm header? En die geef je door tot dat iemand een geldige login invult in dat hokje.. dus als de persoon INLOGT, zorg dan dat er een sessievariabele bestaat - unset DIE als je uitlogt (dat kan wel) en als die niet gezet is blijf je dat irritant hokje tonen. Snappie 
Offline Sticky - 03/08/2007 11:01
Avatar van Sticky Nieuw lid even ter bevestiging om te kijken of ik begrijp wat je bedoelt

dit is wat k op het moment doe:

PHP.net: if (!i...
else
{

dus zo snel ik inlog moet ik een sessie aanmaken
en dan gewoon kijken aan het begin dus in die if of er al een sessie is zo ja kan die gewoon door en zo niet dan moet ie ww invoeren?

maar dan werk je eigenlijk gewoon niet meer met $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] of zie ik dat verkeerd?
Offline Thomas - 03/08/2007 12:28
Avatar van Thomas Moderator Al kun je die vars niet unsetten, je kunt ze toch wel leegmaken?
Kan me niet voorstellen dat dat niet kan.

Vervolgens controleer je niet-lege waarden met je database.
Should work - je moet wel meer werk doen dan simpelweg kijken of die vars bestaan (want na inloggen blijven ze bestaan).
Offline Sticky - 13/08/2007 12:43
Avatar van Sticky Nieuw lid hoe maak je ze dan leeg?
Offline Voldemort - 13/08/2007 16:11
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Op dezelfde manier als een andere variable:

1. $var = '';
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s