Nieuw lid |
|
Mijn htaccess:
# Close security hole
php_flag register_globals off
RewriteEngine On
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-f
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-d
RewriteRule .* index.php [QSA,L]
# Close security hole php_flag register_globals off RewriteEngine On RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-f RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-d RewriteRule .* index.php [QSA,L]
En dan een bestand includeMod.php: http://pastebin.be/4308
Komt er dus op neer dat je de afhandeling door PHP laat doen en niet in je .htaccess. Dat bespaart je veel ellende met parameters 'n shit.
Wat unieke records betreft: ik ben nu toevallig met een projectje bezig voor een uitgeverij. De weergave van een boek is als volgt:
site.be/boek/56/Een_titel_van_een_kutboek.html
Je ziet dat de 56 daar mooi tussen staat - ID van het boek dus. De rest is puur show maar zoekmachinevriendelijk.
Je kan ook een 'slug' gebruiken. Dan zou ik naast het ID een kolom in mijn database hebben waar ik in dit geval zou invullen:
Titel: Een boek, met bladzijden! En leestekens in de titel!
Slug: een_boek_met_bladzijden_en_leestekens_in_de_titel
Geef die kolom een unieke eigenschap en dan kan je dat gebruiken in je URL - site.be/boek/een_boek_met_bladzijden_en_leestekens_in_de_titel
Verder moet je de nutteloze info weglaten. Hier op Sitemasters bijvoorbeeld verschijnt het ID van de categorie in de URL, wat belachelijk is. Een topic is zowieso uniek, dus waarom de URL 'vervuilen' met dat stom getal? Beter is dus
/forum/1337/PHP/Titel
En niet /forum/topic/1/1337/PHP/Titel
Ik hoop dat je me een beetje snapt |