login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Maximaal aantal tekens in variabelen?

Offline JLT - 31/07/2007 17:13
Avatar van JLTPHP interesse Weet iemand of er een maximaal aantal tekens gebonden is aan een variabele?

Ik probeer namelijk een variabele die een complete pagina met HTML (via tinymce) naar een bestand te schrijven. Maar hij na een bepaald aantal tekens onthoud ie helemaal niks meer...

Iemand suggesties?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline svm - 31/07/2007 17:44
Avatar van svm PHP ver gevorderde Tel het aantal tekens dat hij onthoud.
Mocht een string langer zijn dan dat aantal, laat dan een nieuwe variable erbij aanmaken (bijv. $contents1, $contents2...).
Misschien dat dit dan werkt.

Na mijn weten kon je een vrijwel onbeperkt aantal bytes in een variable opslaan, maar ja.
Mijn CMS (met WYSIWYG-editor) doet het wel, terwijl deze ook de HTML bij het opslaan in een php-variable zet.
Offline JLT - 01/08/2007 09:28
Avatar van JLT PHP interesse Ja dat dacht ik ook. Misschien dat het ergens anders door komt. De variabele wordt namelijk gepost naar een andere pagina waar deze in een TXT bestand wordt weg geschreven.

- Dus het kan zijn dat de POST optie niet zoveel tekens kan verwerken
- De variabele niet zoveel tekens kan verwerken. Hoewel dit onwaarschijnijk is.
- of het gaat fout bij het schrijven naar het TXT bestand.

Maar ik ga het wel even proberen door de string in 2e te hakken en deze 2 dan weg te schrijven.

Thanx!
Offline Abbas - 01/08/2007 11:25
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je kan de inhoud van de variabele ook bekijken en controleren alvorens ze weg te schrijven in het txt-bestand. Dus na de POST actie de variabele-inhoud bekijken en dan zien. Als het daar niet aanligt kan je ook eens rechtstreeks wegschrijven naar het txt-bestand en zien of dit dan wel lukt...
Offline JLT - 01/08/2007 12:18
Avatar van JLT PHP interesse Ok ik ben er uit! Als er in de tekst een link zit (a href etc..) dan valt alle tekst die daarna komt weg.

Is het misschien mogelijk om het hele HTML gedeelte in de variabele te encrypten? Zodat wanneer ik het weer uit het bestand haal de boel weer decodeert wordt. Het hoeft dus niet echt secure te zijn... Of zijn hier andere oplossingen voor?
Offline citroen - 01/08/2007 12:27
Avatar van citroen Onbekend daarvoor hebben ze PHP.net: htmlentities en PHP.net: html_entity_decode ontwikkeld
Offline JLT - 01/08/2007 12:54
Avatar van JLT PHP interesse Oeps... stom van me! Maar bedankt voor de hint ga meteen aan het werk!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s