login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Functie in een functie. (Opgelost)

Offline Secret - 26/07/2007 23:45
Avatar van SecretNieuw lid Hallo...

Ik zou het volgende graag voor elkaar krijgen, dit is de code gestript tot op het probleem, ik kan $Test niet geprint krijgen...

Function A()
{
$Test = "Test";
}
Function B()
{
A();
Echo $Test;
}
B();

Dank...

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline phpfreak - 26/07/2007 23:52 (laatste wijziging 26/07/2007 23:52)
Avatar van phpfreak PHP beginner Dit komt, omdat die variabele test enkel binnen de functie A de waarde test krijgt, daarbuiten blijft die gewoon leeg. Je zou dan in functie A die test kunnen returnen, en in functie B zetten:
  1. $test = A();
  2. echo $test;

anders gaat het niet
EDIT: mss wel maar tochniet bij mijn weten =P
Offline FutureWD - 26/07/2007 23:52
Avatar van FutureWD Nieuw lid je doet dit volgens mij zo

Function A()
{
$Test = "Test";
return $Test;
}
Function B()
{
return A();
}
echo B();
Offline phpfreak - 26/07/2007 23:54
Avatar van phpfreak PHP beginner zoals future zegt werkt het inderdaad, is bijna zoals ik het bedoelde =)
Offline Secret - 27/07/2007 00:17
Avatar van Secret Nieuw lid Welbedankt voor de reacties maar ik ben nog op zoek naar iets anders  in functie B wil ik $TestB kunnen aanvullen met wat in $TestA in functie A() stond en er dan verder iets mee ondernemen, in dit voorbeeld gewoon afbeelden op het scherm, maar de hoofdzaak is, de variabele uit functie A() in B() krijgen ...
Mijn structuur is als volgt, ik heb een main functie (in dit voorbeeld A()) die iets uitvoert dat, en daarom gerbuikte ik functies, meerdere malen terug moet aangeroepen worden (hier in B()), de functie B() is dan m'n functie die een welbepaalde taak op zich neemt en informatie gebruikt uit A(). Ik kan de code uit A() gewoon ook in B() zetten maar dan schrijf ik overbodig veel dezelfde code als ik A() aanroep in C(), D() enz...

Alvast bedankt...

Function A()
{
$TestA = "Test";
}
Function B()
{
A();
$TestB = $TestA;
Echo $TestB;
}
B();
Offline FutureWD - 27/07/2007 00:45
Avatar van FutureWD Nieuw lid de variabele, moet returne dan is de functie 'de variabele' Bedoel je dan dit?

Function A()
{
$TestA = "Test";
return $TestA;
}
Function B()
{
$TestB = A() + ' - test';
return $TestB;
}
echo B();

dit geeft dan Test - test (hoop ik 
Offline Secret - 27/07/2007 13:12
Avatar van Secret Nieuw lid Ok, ik denk dat ik het gevonden heb, wel ben het praktisch zeker want het werkt nu... 

Function A()
{
$TestA = "TestA";
Return $TestA;
}
Function B()
{
$TestB = A();
Echo $TestB;
}
B()

Functie A() zet TestA in de variabele $TestA, Return $TestA. Functie B() zet de return van A() in $TestB en print die af als ik functie B() oproep...

Bedankt allen, de return tips hebben me op weg geholpen...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s