login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

explode doet niets (Opgelost)

Offline phpfreak - 25/07/2007 20:15 (laatste wijziging 25/07/2007 21:42)
Avatar van phpfreakPHP beginner Beste Sima,

Ik speel een spel, runescape, en onlangs is er een update uitgekomen. Deze update bevat een pagina, waar alle hiscores (de rank, level en experience) op een lege pagina staan.
Klik voor deze pagina
De verschillende skills worden gescheiden met een spatie en de rank, level en xp worden gescheiden door komma's. Dit wil ik nu gaan gebruiken, zodat als iemand zijn naam en welke skill hij wil zien opgeeft, hij de xp kan zien. Hier zit ik even vast dus. Ik heb dit script, wat alle skills zou moeten verdelen in een array: zodat bijvoorbeeld $skills[0] de waarde "178295,1369,9053452" krijgt enz.
  1. $stats = file_get_contents("http://hiscore.runescape.com/index_lite.ws?player=".$_POST["username"]);
  2. $skills = explode(" ",$stats);

het enige probleem is, hij verdeelt het niet in de array. als ik print_r($skills) uitvoer, heeft die array maar enkel 1 key. en is $skills[0] gewoon identiek aan $stats.
Weet iemand hoe dit komt? Blijkbaar explode hij de spatie niet dus. Wat kan ik hier aan doen?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline FutureWD - 26/07/2007 23:58 (laatste wijziging 27/07/2007 13:16)
Avatar van FutureWD Nieuw lid volgens mij als je de source bekijkt, dan staat er geen spatie in,

probeer deze alvast maar eens, want al de waarden zijn gescheiden met een enter (chr(13) of \n\r)

1. $stats = file_get_contents("http://hiscore.runescape.com/index_lite.ws?player=".$_POST["username"]);
  2. $skills = explode(chr(13),$stats);
Offline phpfreak - 27/07/2007 02:35
Avatar van phpfreak PHP beginner Ja sorry had het al gevonden, heb ook op de opgelostknop gedrukt, maar dan verdwijnt het enkel uit de active topics blijkbaar, komt er niet achter [opgelost] ofzo dus. In elk geval bedankt =)
Offline avdg - 27/07/2007 20:07 (laatste wijziging 27/07/2007 20:35)
Avatar van avdg PHP gevorderde eigenlijk, welke parameter staat voor welke skill?

edit:
Ok, ik heb het gevonden:
de eerste staat voor de rank, dan lvl en dan de experience
ze staan in de volgorde van de hiscores.
dus overalscore rank, overalscore lvl, overalscore xp spatie
defence rank, defence lvl, defence xp spatie ...
strenght,hitpoints, ranged,...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s