login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

laatst online

Offline compudoc - 24/07/2007 16:18 (laatste wijziging 24/07/2007 16:19)
Avatar van compudocPHP beginner als ik op mijn website wil weergeven wanneer de bezoeker voor het laatst online was op de site.
kan ik dan beter dit laten zien aan de hand van een cookie of kan ik dit beter in een (MySQL) database opslaan zodat het altijd beschikbaar is ook als de gebruiker zijn cookies heeft gewist.

of moet ik cookie en database combineren?
bijvoorbeeld als geen cookie bestaat aan de hand van de database ereen aanmaken?

Wat is slimmer?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline willemw - 24/07/2007 16:20
Avatar van willemw Nieuw lid een cookie gebruiken bespaart sql-verkeer, een database gebruiken is betrouwbaarder. Het hangt er een beetje vanaf, maar als het niet mission-critical is zou ik een cookie pakken 
Offline compudoc - 24/07/2007 16:21
Avatar van compudoc PHP beginner het is gewoon dat de mensen kunnen zien wanneer ze er voor het laatst waren, niet dat er iets mee moet worden gemeten ofzo...

maar wat vinden andere mensen?
Offline Wave6 - 24/07/2007 16:22
Avatar van Wave6 PHP beginner ip in database zetten met de datum van het unLoaden van de body dat zou je moeten doen met javaScript ofzo.
Zo zou ik het in elk geval doen.
Offline compudoc - 24/07/2007 16:23
Avatar van compudoc PHP beginner @D_O kan je wat duidelijker zijn (zeker omdat ik maar een beetje JS ken sinds kort)
Offline DMM - 24/07/2007 16:23
Avatar van DMM PHP beginner Ja, ik weet ook niet meteen wat het beste is. Persoonlijk zou ik het m.b.v. een database doen, maar heb er niet echt een motivatie voor.
Offline kickasgamer - 24/07/2007 16:38
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde gewoon iedere keer als de gebruikers inloggen dan gewoon de datum van dat moment invoegen in de DB en dan kan je die datum ook altijd terug laten zien. als je dat dan via een cookie zou doen is de kans groot dat iemand zijn cookies verwijderd en jij dus geen datum meer hebt ;)
Offline compudoc - 24/07/2007 16:44 (laatste wijziging 24/07/2007 16:46)
Avatar van compudoc PHP beginner mooi bedacht, maar de truc is dat het ook moet werken als de mensen die dag niet inloggen...

Ik denk dat ik gewoon met de database ga werken...
bedankt iedereen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s