login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mime_content_type

Offline JBke - 22/07/2007 11:09 (laatste wijziging 22/07/2007 13:29)
Avatar van JBkePHP gevorderde Hoi,

Zit met het volgende probleem, daar IE en FF mimetypes anders bezien heb ik een 2 de controle ingebouwd met de functie PHP.net: mime_content_type() nu blijkt dit wel te werken op mijn host maar niet op mijn localserver. ik was op http://www.php.net gaan zien en vond eigenlijk een ideale oplossing in PECL maar nu blijkt dit nog niet te werken?? Is iemand op de hoogte van de nieuwe functie of kan iemand me hiermee helpen.

ik wil gebruiken:
  1. <?php
  2. if (!function_exists('mime_content_type ')) {
  3. function mime_content_type($filename) {
  4. $finfo = finfo_open(FILEINFO_MIME);
  5. $mimetype = finfo_file($finfo, $filename);
  6. finfo_close($finfo);
  7. return $mimetype;
  8. }
  9. }
  10. ?>

maar hier geeft hij de foutmelding could not redeclare function.

en alles wat hier beschreven staat: Repacement for mime_content_type blijkt helemaal op geen enkele server herkend te worden of ze MOETEN de PECL extensie erop hebben staan en actief.

iemand een idee??

[edit] echt niemand een idee?? voor corrcet mimetype te weten te komen?? de manier dat ik nu gebruik is nogal omslachtig maar werkt wel, voorlopig[/edit]

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 22/07/2007 13:43
Avatar van Stijn PHP expert wrm gebruik je je zelfgemaakte functie niet gewoon maar geef je het een andere naam?
Offline JBke - 22/07/2007 13:48
Avatar van JBke PHP gevorderde klopt stijn maar probleem is dat niet veel servers/hosts de PECL extensie geactiveerd/geinstalleerd hebben staan. Probleem blijft dus, functie werkt prima met andere naam maar indie zowel mime_content_type en PECL extensie niet geactiveerd zijn loopt het dus mis.

Daarom ook de vraag of er nog andere manieren zijn om de echte mime-type te achterhalen want als je gewoon de extensie van bvb .gif veranderd naar .jpg zal het mimetype in IE toch gif blijven maar in FF zal deze veranderen naar image/jpeg. Daarom in FF de functie mime_content_type()

weet jij een alternatieve manier die in elke browser werkt?? omdat ik het niet enkel voor images gebruik maar ook voor text / application / x-world / audio / message

alvast bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s