login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Eerste 5 van een output weergeven

Offline frenky - 20/07/2007 22:47 (laatste wijziging 20/07/2007 23:12)
Avatar van frenkyNieuw lid Dit is een script van remy, en mijn dank daar voor maar loop nu ff vast met een nieuwe toevoeging. Heb dit script gedeelte op m'n site staan. Dit gedeelte laat een bericht weer met 3 waarden uit een txt-bestand, eentje met datum, titel en een link(welke bericht tie moet hebben). Werkt super, maar ik heb een ander gedeelte van dezelfde script om de 5 laatste berichten te tonen, maar zonder een link. Maar dat wil ik juist! 

Dit is de script hoe die is :

1. $bestand = "news.txt";
  2. $fp = fopen($bestand, "r");
  3. $nieuwsberichten = stripslashes(fread($fp, filesize ($bestand)));
  4. fclose($fp);
  5. $nieuwsbericht = explode("+£#~", $nieuwsberichten);
  6.  
  7. if(isset($_GET["id"])) {
  8. $nieuwsdeel = explode("!*&%", $nieuwsbericht[$_GET["id"]]);
  9.  
  10. echo '<table cellspacing="0" cellpadding="1">';
  11. foreach($nieuwsbericht as $key => $value) { //waarden uitlezen
  12. $nieuwsdeel = explode("!*&%", $value); //split de titel,datum en bericht per nieuwssectie
  13. echo '<tr><td><span class="articledate">'.$nieuwsdeel[1].'</span><a href="news_id.php?id='.$key.'">'.$nieuwsdeel[0].'</a></td></tr>';
  14. }
  15. echo '</table>';
  16. }

En dit moet er nog tussen, maakt niet uit waar ik ut neer zet ( met bevoorraadde gedachte ) krijg steeds de verkeerde output :

1. if(count($nieuwsbericht) > 5){ $value = 5;}else{ $value = count($nieuwsbericht);}
  2. for($i = 0; $i < $value; $i++) { //waarden uitlezen
  3. $nieuwsdeel = explode("!*&%", $nieuwsbericht[$i]); //split de titel,datum en bericht per nieuwssectie
  4. echo '<tr><td><span class="articledate">'.$nieuwsdeel[1].'</span><a href="news_id.php?id='.$key.'">'.$nieuwsdeel[0].'</a></td></tr>';
  5. }
  6. echo '</table>';
  7. }

En ik denk dat tie de fout in gaat bij de 2 verschillende regels voor dat tie de output maakt.

Hoor van jullie 

Edit: Sorry Hoor, is ook maar m'n eerste post, en B.T.W. er staat nergens dat je eerst wat moet lezen voordat je iets post (Weet ik, ieder Forum/Wesite heeft z'n regels, heb die over het hoofd gezien  )

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 20/07/2007 23:01 (laatste wijziging 20/07/2007 23:05)
Avatar van vinTage Nieuw lid code tags...maar dr is geen script ? 

@marten, is dit een "admin"ubb ? Zoja, dan is de comment niet juist, dit zou dan "lappen code..plaatscode" moeten zijn, logout & C 4 urself 
Offline marten - 20/07/2007 23:14
Avatar van marten Beheerder Was geen admin ubb Was gewoon een quote
Offline Ibrahim - 21/07/2007 12:11
Avatar van Ibrahim PHP expert mss dat ik een admin ubb maak zodat wij die alleen kunnen lezen 

genoeg offtopic

---------------------------------------------
Offline frenky - 21/07/2007 13:11
Avatar van frenky Nieuw lid Maar heeft iemand nog een idee?!?!?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.214s