login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Breedte van Text.

Offline JBke - 18/07/2007 15:05
Avatar van JBkePHP gevorderde Hoi,

Ik vroeg me af of er een manier was om de breedte van een bepaalde tekst te achterhalen. Ik gebruik namelijk de GD-Lib functie PHP.net: imagettftext(); om een ingegeven tekst als watermerk op een foto weer te geven. Probleem dat ik ondervind is dat de positie van de tekst niet goed te berekenen vals met PHP.net: strlen() omdat er verschillende lettertypes en fontsize kan gekozen worden? Heeft er iemand een idee hoe ik dus de exacte breedte in pixels van een welbepaalde ingegeven tekst kan achterhalen. Had het bijna gevonden met een eigengemaakte functie echter neemt die een lengte per character en als eeen woord een aantal keer de letter "m" bevat gaat het mis. Kan ik de text eerst omzetten naar een transparante afbeelding of zo daar dan PHP.net: imagesx() en PHP.net: imagesy() van nemen of is er een andere manier??

Alvast bedankt, zou hier echt hulp bij nodig hebben.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 18/07/2007 15:38
Avatar van Thomas Moderator Misschien heb je iets aan imagettfbbox?
Offline JBke - 18/07/2007 17:49 (laatste wijziging 18/07/2007 17:52)
FangorN schreef:
Misschien heb je iets aan imagettfbbox?

@FangorN: fantastisch, zo zijn in 1 klap 3 van mijn problemen opgelost, deze functie houdt zowel rekening met fonttype, rotatie en fontsize. Super!!! PHP.net: imagettfbbox()
Offline tbsites - 18/07/2007 17:59
Avatar van tbsites Onbekend Druk is op de 'opgelost' knop dan verdwijnd je bericht uit de actieve topics
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s