login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wiskundig teken vervangen door variabele.

Offline JBke - 17/07/2007 23:34
Avatar van JBkePHP gevorderde Hoi,

Ik vroeg me af hoe ik een mathematisch teken zoals een + of - kan vervangen door een vbariabele. Ik zou het nodig hebben foor bovenliggende of onderliggende schaduw van een watermerktekst met GD-Lib. Heb nu dit:
  1. <?php imagettftext($image, $iFontsize, $iGraden, $x - (((strlen($sWatermerk) * ($iFontsize / 2)) + 30) + 2), $y - ((round($y / 10)) + 2), $schaduwkleur, $font, $sWatermerk);?>

en zou dus eigenlijk hetvolgende willen maar onderstaande werkt niet. Hij geeft geen error maar de schaduw verdwijnt gewoon:
  1. <?php imagettftext($image, $iFontsize, $iGraden, $x - (((strlen($sWatermerk) * ($iFontsize / 2)) + 30) . $wisteken . 2), $y - ((round($y / 10)) . $wisteken . 2), $schaduwkleur, $font, $sWatermerk);?>

waar dus de variabele $wisteken een + of een - zou moeten kunnen bevatten.

Bedankt Alvast.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 17/07/2007 23:39
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik ben hier ECHT niet bekend mee, dus vergeef me een stom antwoord, maar kan je die wistekens niet gewoon tussen quotes zetten ?

$wisteken = "-"; dus ?
Offline JBke - 18/07/2007 00:38
vinTage schreef:
Ik ben hier ECHT niet bekend mee, dus vergeef me een stom antwoord, maar kan je die wistekens niet gewoon tussen quotes zetten ?

$wisteken = "-"; dus ?

heb ik reeds geprobeerd, dan geeft ie geen error maar doet het script het niet meer als ik de php code echo uit een string staat het er wel correct maar wordt de + of - bezien als een string en niet als een operator. Ik zou dus een manier moeten vinden om de waarde van een variabele te gebruiken als een operator en niet als inhoud?

anders is de enige oplossing 2 keer de code te schrijven met een case of if ... else

Niemand???
Offline vinTage - 18/07/2007 00:50
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik zal je verkeerd begrepen hebben, ik dacht dat je gewoon dat teken als string wilde hebben en niet als operator.

take a look @ this, is dit dan wat je bedoeld ?
Offline JBke - 18/07/2007 01:05
Avatar van JBke PHP gevorderde daar kan ik wel wat mee denk ik al zie ik daar nog niet direct mijn doel in. probleem is dat de waarde van de variabele op bepaalde manier aaneen gezet wordt maar ik moet net de waarde uit de variabele ùoeten kunnen gebruiken als een operator maar blijvnd als variabele dus $var = "+"; en daarna wil ik 2 + 4 als code 2 . $var 4; als ik dan $var = "-"; doe veranderd mijn uitkomst??

Moest iemand een voorbeeld hebben of een idee??
Offline smoos - 18/07/2007 09:26 (laatste wijziging 18/07/2007 09:27)
Avatar van smoos PHP gevorderde PHP.net: eval

Maar waarom zou je dat willen.
Offline JBke - 18/07/2007 14:25
Avatar van JBke PHP gevorderde Om automatisch de operator in een functie te kunnen veranderen indien de gebruiker het wenst om een schaduweffect te bekomen met GD-Lib.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s