login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Upload + Resize script probleem

Offline Tidalwave - 17/07/2007 20:32
Avatar van TidalwaveNieuw lid Aan de hand van dit script: http://www.site...amp;id=680

Deze doet bijna alles wat ik wil, alleen aan de score te zien is het niet zo'n goed script? Er worden inderdaad wat dingen door elkaar gegooid, maar dit maakt me even niet uit. Wat fout gaat is dat wanneer ik een afbeelding ongeveer groter dan 200kb upload deze niet wordt geresized en er wordt geen thumbnail aangemaakt.

Ja ik weet hoe je afbeeldingen moet resizen, maar ik wil anderen die het niet weten foto's laten plaatsen.

Dus vandaar.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 17/07/2007 22:31
Avatar van cloudstrife PHP beginner Met het resizen van sommige foto's had ik ook problemen een tijdje terug. Probleem was dat het geheugen dat php beschikbaar stelde te klein was om de foto's te verkleinen, deze worden hiervoor naar RAW (functie createimagefromjpg) omgezet en dit neemt bij grote foto's heel wat geheugen in beslag. Ik heb dit kunnen oplossen door in php.ini de geheugen ruimte te vergroten. Dit kan je doen door je php.ini aan te passen of door in je script zelf ini_set() te gebruiken als volgt:

1. ini_set( "memory_limit", "20M" );
Offline Tidalwave - 17/07/2007 23:55
Avatar van Tidalwave Nieuw lid Geweldig, dit lost het inderdaad op!
Offline Thomas - 18/07/2007 11:09
Avatar van Thomas Moderator Hm, toch kunnen er nog problemen optreden als je erg veel uploadvelden hebt, en/of de geuploade bestanden erg groot zijn.
In de while-lus staat namelijk nergens imagedestroy (tussentijds vrijgeven van geheugen). Ook staat er geen set_timelimit(0), om eventuele timeouts te voorkomen.

memory_limit is de limiet aan het script, dit is dus werkgeheugen dat je gebruikt nadat je images hebt geupload en bezig bent met hier thumbnails van te maken.

Echter, als de bestanden die je probeert te uploaden te groot zijn, dan beland je nooit bij de verwerking van deze bestanden aan.

Ook post-max-size (memory_limit is ook van invloed op file-uploads) en upload_max_filesize moeten correcte waarden hebben.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.294s