login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

get in templatepower (Opgelost)

Offline tbsites - 16/07/2007 14:36 (laatste wijziging 16/07/2007 14:45)
Avatar van tbsitesOnbekend Hallo ik wil graag een get in deze code maar als ik dat probeer werkt het niet.

De Code:

1. //Begin van code
  2.  
  3. //Probleem staat hieronder:
  4.  
  5. $tpl = new TemplatePower(".$_GET['style'];.tpl");
  6.  
  7. // Rest van code

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 16/07/2007 14:40
Avatar van Ultimatum PHP expert Dit komt omdat er niets van je regel 4 klopt. Ik raad je aan om eens tutorials te volgen.

Je moet een var niet tussen quotes zetten
Offline tbsites - 16/07/2007 14:41 (laatste wijziging 16/07/2007 14:44)
Avatar van tbsites Onbekend Dat doet het wel. als ik naar http://tbsites.nl gaat wel. het ligt gewoon aan die get. want als ik hem weg haal doet hij het wel!
Offline Ultimatum - 16/07/2007 14:53
Avatar van Ultimatum PHP expert Dat hij het doet als je hem weghaalt komt omdat er een fout in je code zit. Ik heb je de fout + oplossing al gegeven, dus probeer gewoon wat.
Offline tbsites - 16/07/2007 14:56
Avatar van tbsites Onbekend Welke tutorial moet ik volgen? deze heb ik van sitemasters
Offline Grayen - 16/07/2007 14:58 (laatste wijziging 16/07/2007 15:00)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde
Citaat:
Dat doet het wel. als ik naar http://tbsites.nl gaat wel. het ligt gewoon aan die get. want als ik hem weg haal doet hij het wel!

Ehm.. Ultimatum heeft gelijk hoor.. Moet je niet gelijk zeggen dat je het beter weet. Je kunt beter proberen van anderen te leren.

Wat je fout doet is dat je nog niet veel snapt van de basis syntax van PHP. Vars buiten quotes (in enkele quotes werken ze uberhaupt niet en in dubbele quotes werken ze wel, maar moet je gebruik maken van {} om PHP duidelijk te maken wat de variable is, dus..

1. echo "bla bla bla {$bla} of ${bla}";

.. is wel correct). Daarnaast gebruik je $_GET['style']; in een string wat ook totaal niet klopt, omdat ;-teken aangeeft dat er een statement is afgelopen. Het lijkt met dat je tenminste dat teken niet als tekst wilde gebruiken in jouw geval?

Een punt wordt gebruikt om strings of een string en een variable aan elkaar te koppelen, dus bijvoorbeeld:

1. // string aan string
  2. $string = 'test'.'test'; // nutteloos want je kan net zogoed $string = 'testtest'; doen.
  3. // var aan string
  4. $string = $var.'test';

Dus een goede notatie van je script zou zijn geweest:

1. $tpl = new TemplatePower($_GET['style'].'.tpl');

Tip: Lees eens het deel van de PHP-handleiding waar de volgende link naar toe gaat, daar steek je een boel van op.

http://nl3.php....syntax.php
Offline tbsites - 16/07/2007 15:00
Avatar van tbsites Onbekend Als ik dat laatste doe doet hij het! Bedankt
Offline Grayen - 16/07/2007 15:01
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Maar snap je ook waarom en wat je fout deed? Ik zou zeker die naar die link gaan die ik je gaf. Het is belangrijk om de basis van PHP goed te beheersen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s