login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

script uitvoeren en bewaren (Opgelost)

Offline maigel - 13/07/2007 17:59
Avatar van maigelPHP beginner is er een manier om aan het begin van je pagina een script laten uitvoeren (waarin hij enkele gegevens verwerkt) en die gegevens dan laten opslaan zodat hij ze onthoud maar niet weergeeft en ze dan later in de pagina laten weergeven?
(sry voor de onduidelijkheid maar ik wist niet echt hoe ik het moest uitleggen)

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 13/07/2007 18:02
Avatar van Stijn PHP expert Ja hoor Zet PHP.net: include bovenaan je pagina en laat alle gegevens die je later nodig hebt opslaan in $_SESSION variablen.
Offline Grayen - 13/07/2007 18:05 (laatste wijziging 13/07/2007 18:08)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Ja, dit doe je als volgt:

1. ob_start(); # Start het opslaan van de output.
  2. echo 'Dit wordt opgeslagen'; # Output hier alles wat je wilt opslaan.
  3. $sContents = ob_get_contents(); # Haalt de opgeslagen output op en stop het in een variable voor later gebruik.
  4. ob_end_clean(); # Leegt hetgeen waarin de output in opgeslagen is.
  5.  
  6. # Hier heleboel andere code
  7.  
  8. echo $sContents; # We roepen onze opgeslagen code nu ergens ander op.

Of zoals stijn hierboven zegt (ik weet namelijk niet precies wat je vraag is) gebruik maken van $_SESSION (wordt bewaard als je de pagina verlaat) of je kunt gebruik maken van $GLOBALS (blijft niet bewaard als je de pagina verlaat)
Offline maigel - 13/07/2007 21:27 (laatste wijziging 13/07/2007 21:39)
Avatar van maigel PHP beginner ik heb nu ff rondgaan kijken maar ik snap het nog niet echt goed.
dus ik zal het proberen uit te leggen met een voorbeeldje

ik zou bijvoorbeeld aan het begin van de pagina de filesize willen berekenen van een bestand (bv een bestandje van 8000b). hoe kan ik het dan doen dat hij aan het begin dit gaat uitrekenen en dan die 8000b opslaagt (dus niet filesize('bestandnaam');) zodat ik later die 8000b meteen kan echoen?
Offline Grayen - 13/07/2007 22:38 (laatste wijziging 13/07/2007 22:39)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Ehm.. Als ik het goed begrijp wil jij niet op het moment dat je echo'ed filesize('bestandnaam') doen, maar eerste ergens in opslaan en dan later die uitkomst weergeven. Dat is toch Dé basis van PHP.

1. <?php
  2. // In het begin van het script.
  3. $iFileSize = filesize('bestandnaam');
  4.  
  5. // Ergens later in het script.
  6. echo $iFileSize;
  7. ?>
Offline maigel - 13/07/2007 23:08
Avatar van maigel PHP beginner nou dat bedoel ik nu niet echt maar ja kom ik zal het wel zelf proberen  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s