login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Directory separator (Opgelost)

Offline Grayen - 13/07/2007 12:17
Avatar van GrayenPHP ver gevorderde Beste leden,

Ik weet dat ze in PEAR een constante gebruiken om de juiste slash tussen mappen en bestanden te krijgen. Ik weet ook dat dit nodig omdat Linux '/' gebruikt en Windows '\'. Ik heb eigenlijk altijd '/' gebruikt. Nu vraag ik me af is het zo dat als je alles in je PHP script met '/' hebt staan en je zou van server veranderen naar een Windows server dat dan niks meer zou werken? Of is het zo dat de Windows server deze automatisch corrigeert? Zou iemand dit kunnen uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Grayen Myrith

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 13/07/2007 12:27
Avatar van Thomas Moderator Hm, ik denk niet dat dit automatisch goed gaat.

Probeer het eens uit, zou ik zeggen . Als je op een windows machine werkt, kun je het beste \\ gebruiken denk ik (ge-escapete backslashes), of al je strings met directory-paden tussen single-quotes zetten. Ik zou een test scriptje maken waarbij je e.e.a. uitprobeert (backslashes / forward slashes / single quoted / double quoted).
Offline Grayen - 13/07/2007 12:42 (laatste wijziging 13/07/2007 12:42)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Op php.net staat het volgende bij de functie van dirname (http://nl3.php.net/dirname)

Citaat:
Op Windows, worden zowel slashes (/) als backslashes (\) gebruikt als pad split tekens. In andere omgevingen, alleen de voorwaardse slash (/).

Dus neem ik aan dat als je / gebruikt in je scripts je nooit in de problemen kan komen. Ik zelf heb nooit last gehad van verkeerde seperator, terwijl ik localhost op Windows server werk en op mijn gratis hosting op Linux.

Dan vraag ik me toch af waarom heeft PEAR hier dan een speciale constante voor aangemaakt?
Offline Ultimatum - 13/07/2007 12:50
Avatar van Ultimatum PHP expert @hierboven, ik denk niet dat hij dat bedoelt.
In windows is het D:\programs etc.., in Linux is het D:/programs (Even voorbeeld)
Offline Koen - 13/07/2007 12:53
Avatar van Koen PHP expert @Ultimatum: Linux werkt niet met stations 
Offline Grayen - 13/07/2007 12:57 (laatste wijziging 13/07/2007 17:20)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde
Citaat:
In windows is het D:\programs etc.., in Linux is het D:/programs (Even voorbeeld)

Dat bedoelde ik ook, maar D:/programs (in Windows) mag ook in Windows, dus dan mag je dat in je PHP scripts (lijkt me) ook.
Offline Ultimatum - 13/07/2007 13:13
sliphead schreef:
@Ultimatum: Linux werkt niet met stations 

Daarom staat er ook Even voorbeeld achter..

Heee de quote werkt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s