login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Loggen...

Offline Wouser - 11/07/2007 23:00
Avatar van WouserPHP interesse Hallo,

Ik heb een paar vraagjes over het maken van een log bestand... mbv van fopen fwrite fclose functie\'s...

Allereerst hoe maak ik uberhaupt een log file aan? Is er een functie bij die automatisch een .txt file aanmaakt in een directory die je hebt aangegeven?

Verder wil ik natuurlijk ook niet dat de log na een tijdje te groot wordt... Nu vroeg ik me het volgende daarbij af... Ik ga bij de log ook de datum erzo bijschrijven... Nu is mijn vraag kan ik een soort filter erin maken die zeg maar logs die ouder zijn als x dagen/jaren/whateva eruit vis en verwijderd?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 12/07/2007 03:24
Avatar van Gerard Ouwe rakker http://www.wmci...mp;id=1798

Bekijk ook mijn voorbeelden eens. Daar maak ik gebruik van de huidige datum van vandaag om logfiles aan te maken.
Offline Stijn - 12/07/2007 03:26
Avatar van Stijn PHP expert Je moet de uitleg van www.php.net eens lezen over PHP.net: fopen,PHP.net: fwrite,PHP.net: fread en PHP.net: fclose.
Offline Wouser - 12/07/2007 09:25
Citaat:
Je moet de uitleg van www.php.net eens lezen over PHP.net: fopen, PHP.net: fwrite, PHP.net: fread en PHP.net: fclose.

Excusses , ik zie nu dat ik fopen niet zo goed had gelezen als ik dacht voordat ik het bericht las.

En @proximus bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s