login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gekmakende foutmelding met error-mailingscript

Offline bertenz - 07/07/2007 20:16 (laatste wijziging 08/07/2007 09:13)
Avatar van bertenzHTML beginner Hallo allemaal,

Omdat ik graag op de hoogte wil blijven van eventuele foutmeldingen op mijn website gebruik ik het "mail iedere error"-script van Fréderic. Vandaag wordt ik echter gek van de e-mailtjes die ik binnen krijg. Ik krijg elke minuut ongeveer 5 keer dezelfde foutmelding bestaande uit 2 e-mailtjes. Het zijn telkens de volgende mailtjes:

Citaat:
Foutnummer 2: Unknown(): The session id contains invalid characters, valid characters are only a-z, A-Z and 0-9

Opgetreden in Unknown op regelnummer 0

In de URL stond ?page=results&funpark=Hansapark&fid=63&lang=ned&PHPSESSID=http://busca.uol.com.br/uol/index.html?&cmd=id

Extra info over bezoeker:

en:
Citaat:
Foutnummer 2: Unknown(): Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp)

Opgetreden in Unknown op regelnummer 0

In de URL stond ?page=results&funpark=Hansapark&fid=63&lang=ned&PHPSESSID=http://busca.uol.com.br/uol/index.html?&cmd=id

Extra info over bezoeker:

Ik heb er inmiddels binnen 20 minuten en zonder te overdrijven al 200 gehad. Overigens wordt telkens dezelfde pagina bezocht . Iemand enig idee hoe ik deze foutmeldingen kan voorkomen ? Heeft er verder trouwens misschien iemand een idee hoe het komt dat ik er zoveel achter elkaar krijg ??

Bertenz (overigens die link leid volgens mij naar een zoekmachine)

Edit: Waar in de URL's "[ link]1[ /link]" en "[ link]0[ /link] staat, staat bij mij "http://busca.uol.com.br/uol/index.html?"

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wave6 - 07/07/2007 22:53
Avatar van Wave6 PHP beginner ik ben er niet echt een held in maar is het niet zo'n beetje onmogelijk om dergelijke als [link] in de URL te plaatsen?
Of heeft het verder geen problemen?

iemand?
Offline bertmelis - 08/07/2007 09:48
Avatar van bertmelis PHP interesse 1) zet dat mail-iedere-fout-script uit. (tijdelijk)
2) zet de optie om de session-id mee te geven in een link uit in uw php.ini. Werk (tijdelijk) enkele met cookies.
3) fout zit bij PHPSESSID=[link]1[/link]?. Dus kijk eens in uw code waar je bbcodes en zo van die dingen doet waardoor je links zou kunnen wijzigen. Zonder code kunnen wij hier natuurlijk ook niet aan helpen.
Offline Gerard - 09/07/2007 05:47
Avatar van Gerard Ouwe rakker En hou in je achterhoofd dat dit ook wel eens een kleuter zou kunnen zijn die je website probeert te 1337 h4x0rr3n.
Offline bertenz - 09/07/2007 09:03
Avatar van bertenz HTML beginner Ik zat inderdaad ook al aan een grappenmaker te denken, maar dan nog wil ik het graag beveiligd hebben zodat er dan niks mee kan gebeuren (overigens kreeg ik een normale pagina te zien toen ik de link opende, dus ...)

@bertmelis: Hoe bedoel je dat je links kunt wijzigen ?? Bedoel je daarmee dat er in mijn pagina's misschien een verkeerde link zit, of dat de bezoekers zelf bepaalde links kunnen invoegen ? (Dat laatste is overigens niet mogelijk voor bezoekers)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s