PHP ver gevorderde |
|
Nou, je kunt (zover ik weet) niet iets uitvoeren tijdens het klikken op het kruisje. Zéker niet met PHP (misschien met JavaScript). Maar wat ik begrijp uit jouw vraag, is dat jij naar alle waarschijnlijk je gebruikers laat inloggen m.b.v cookies. Dit zou je kunnen omzetten naar sessions, want die worden niet meer aangeroepen nadat jij je browser (volledig!) hebt afgesloten. Als je toch cookies wilt gebruiken, en deze wilt vernietigen bij het afsluiten van je browser kan je het volgende doen: (in samenwerking met sessions)
<?PHP
# Controleren of je de browser hebt verlaten.
# (De $_SESSION['LoginSession'] zou dan namelijk niet meer bestaan)
if (!isset ($_SESSION['LoginSession']))
{
setcookie ("gebruikersnaam", "", (time()-100);
setcookie ("wachtwoord", "", (time()-100);
setcookie ("loginsession", "", (time()-100);
}
# Inloggen:
if (inlogscript() == TRUE)
{
if (!isset ($_SESSION['LoginSession']))
{
#Het generen van een "Login Session Key".
$_SESSION['LoginSession'] = time ();
}
setcookie ("gebruikersnaam", $naam, (time()+60*60*24));
setcookie ("wachtwoord", $wachtwoord, (time()+60*60*24));
setcookie ("loginsession", $_SESSION['LoginSession'], (time()+60*60*24));
}
?>
<?PHP # Controleren of je de browser hebt verlaten. # (De $_SESSION['LoginSession'] zou dan namelijk niet meer bestaan) if (!isset ($_SESSION['LoginSession'])) { } # Inloggen: if (inlogscript() == TRUE) { if (!isset ($_SESSION['LoginSession'])) { #Het generen van een "Login Session Key". $_SESSION['LoginSession'] = time (); } setcookie ("loginsession", $_SESSION['LoginSession'], (time()+60*60*24)); } ?>
Maar dat zal nogal dubbelop zijn. Vandaar dat ik je aanraad om dan je 'Login' te doen met sessions ipv cookies. |