login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IRC Bot met PHP

Offline CoolRayquaza - 04/07/2007 20:38
Avatar van CoolRayquazaLid Ten 1e, misschien is dit de verkeerde sectie, maar ik denk dat het goed staat hier ;)

Nu mijn vraag:

Ik ben al een tijde bezig met mijn eigen IRC Bot in mekaar te draaien. Ik heb een basis en wat gevorderde kennis van PHP, en tutorials begrijp ik ook bijna allemaal. Nu het probleem: Ik wil de IRC-Bot hosten vanaf mijn ftp server. Is dat mogelijk? En zoja, hoe? En hoe roep ik de bot aan via FireFox (ev. IE). Alvast bedankt voor de hulp!

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 04/07/2007 20:41

Crew algemeen
Dit is mogelijk.
Maar als jij de bot aanroept via Firefix of IE zal het script gestopt worden na een X aantal seconden (de max-executiontime van je server).
Daarom worden deze meestal op de server gedraaid d.m.v. een shell (dacht ik).
Offline CoolRayquaza - 04/07/2007 20:43
Avatar van CoolRayquaza Lid Kan ik zelf een shell-account aanmaken mbv mijn server? Ik heb volledige beschikking over de server.
Offline Rens - 04/07/2007 20:46

Crew algemeen
Dan moet dat wel mogelijk zijn ja.
Ik ben geen hosting-expert, maar misschien kan iemand anders je hier wat meer info. er over geven.
Of als je de server ergens hebt staan (datacentrum bijv.) dat ze je daar verder kunnen helpen.
Offline CoolRayquaza - 04/07/2007 20:54 (laatste wijziging 04/07/2007 22:02)
Avatar van CoolRayquaza Lid Heb je een naam waar ik kan informeren?

*bump*
Tot morgen!
Offline JBke - 04/07/2007 22:08
Avatar van JBke PHP gevorderde waar host je?? ik heb ook volledige access en heb het meegekregen in mijn plesk om zelf shell access te geven aan domeinen.
Denk dat als het niet in je plesk staat je het zal moeten vragen aan je host.
Offline CoolRayquaza - 05/07/2007 12:02
Avatar van CoolRayquaza Lid Ik host bij Vevida (http://www.vevida.com) via een FTP server. Ik heb (mocht het nodig zijn) ook beschikking over een MySQL-Database ;)
Offline Voldemort - 05/07/2007 13:43
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Volgens mij heb je geen beschikking over de server (delicated server / eigen server). Kan jij beslissen (en zelf doen) welke PHP versie er op de server komt en wanneer, welke upgrade's wanneer, etc? Als je dit allemaal kan, dan heb je inderdaad volledige beschikking over de server, anders heb je gewoon hosting plek gekregen om je bestanden op te zetten en een database erbij (zoals waarschijnlijk bijna iedereen die host bij een ander bedrijf).
Offline CoolRayquaza - 05/07/2007 14:23
Avatar van CoolRayquaza Lid Okay, foutje van mijn kant ;)

Zoveel vrijheid heb ik dus blijkbaar niet, ik kan wel vragen of ze bepaald handelingen kunnen verrichten voor mij (zoals ook is gedaan bij bijv. een 404 pagina). Wat kan ik doen?
Offline marten - 05/07/2007 14:31
Avatar van marten Beheerder 1. Je host contacteren of je wel een bot mag draaien. Zo ja dan vragen of ze dat als shell willen draaien op de server. Zo nee pech en verder zoeken naar een host die het wel wil doen.
Offline Voldemort - 05/07/2007 14:31
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Een 404 pagina kan je zelf ook maken zonder hun tussenkomst (.htaccess). Of ze echt een script gaan uitvoeren op hun server, dat moet je maar aan hun vragen.
Offline CoolRayquaza - 05/07/2007 14:36 (laatste wijziging 05/07/2007 14:36)
Avatar van CoolRayquaza Lid Dat ding draait (erg genoeg) niet op Apache 

Ik zal het ze vragen, tot dan, bedankt voor de hulp 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s