login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Foto album met thumbs

Offline vanw - 03/07/2007 12:08
Avatar van vanwPHP interesse Hoi,

Ik heb een mooie foto boek geschreven van de week alleen wil een fotograaf zijn foto's erop zetten.

Van ongeveer 2600 bij 3600 px en 2 MB groot.

Nu krijgt hij de volgende error terug:
  1. Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 10368 bytes) in /home/jornuser/domains/gameprofile.nl/public_html/admin/index2.php on line 234

Ik heb in de php config de scripts staan op 32 MB dat gebruikt mag worden voor een script, al zet je hem op 300 MB dan blijft hij deze fout geven.

Dit staat op regel 234:

1. $b = imagecreatefromjpeg($map . $file_name . '.' . $x) or die ("Jpg probleempje");

Bij kleinere foto's heeft hij geen problemen.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 03/07/2007 13:01
Avatar van Thomas Moderator Wat ben je precies aan het doen? Ben je bezig met het verwerken van een (meerdere?) file-uploads? In geval van meerdere uploads: staan deze in een een lus? Heeft je script wel genoeg geheugen tot zijn beschikking (memory_limit)? Geef je tussendoor geheugen vrij met imagedestroy()?
En als je script lang bezig is met verwerking, loont het misschien de moeite om set_time_limit op 0 te zetten.

Om inzicht te krijgen in wat er gebeurt moet je wellicht wat meer toelichting geven.
Offline vanw - 03/07/2007 13:20
Avatar van vanw PHP interesse Hoi,

Er worden 2 foto's verkleint deze worden beide appart verkleint.

Dit is het script: http://www.plaatscode.be/5830/

Volgens mij is er niets verkeerd aan, alleen te grote bestanden doet hij gewoon niet.

Offline willemw - 03/07/2007 13:44
Avatar van willemw Nieuw lid het probleem is (aan de error te zien) inderdaad dat er te weinig geheugen beschikbaar is

Dit ligt niet aan de filesize, maar wellicht aan de dpi of de resolutie van de foto's

kijk hier eens: http://qdig.sou...MemorySize

kortom, je originele foto mag dan wel 2 mb zijn, maar dit is gecomprimeerd. Als gd ermee gaat werken gaat hij 1 (of meer) kopie(ën) hiervan in het geheugen hebben. dit is bij foto's met 24 bits kleuren:

2600x3600x24 bit= een kleine 26 mb

als je daar dan wat toepassingen opdoet zit je snel aan een veelvoud.
Offline vanw - 03/07/2007 14:01
Avatar van vanw PHP interesse Eigenlijk is het gewoon de enige oplossing met 50% verkleinen..

Want het is ook niet de bedoeling dat de server over belast wordt o.i.d.

Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s