login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

local php server prob

Offline WtFudgE - 03/07/2007 01:52 (laatste wijziging 03/07/2007 14:13)
Avatar van WtFudgENieuw lid Ik heb ondertss al massa's posts en tips opgezocht over hoe ik lokaal een php server kan runnen op IIS. Het is me al wel half gelukt, maar ik zit dus nog met een probleem. Ik krijg namelijk mijn php code precies maar half verwerkt. Hij toont dergelijke dingen:

De datum is niet ingevuld, vul de datum in zoals het voorbeeld en probeer opnieuw."); $up = true; $datebool = true; } elseif(!is_numeric($day) || !is_numeric($month) || !is_numeric($year)) { echo("

De datum is foutief ingevuld, vul de datum in zoals het voorbeeld en probeer opnieuw.
"); $up = true; $datebool = true;} elseif($month > 12 || $day > 31) { echo("

Terwijl de eigenlijke code is:
  1. <?php
  2. $year=substr($date,0,4);
  3. $month=substr($date,5,2);
  4. $day=substr($date,8,2);
  5. if ($date=="") {
  6. echo "<p><font color='red'>De datum is niet ingevuld, vul de datum in zoals het voorbeeld en probeer opnieuw.</font></p>");
  7. $up = true;
  8. $datebool = true; }
  9. elseif(!is_numeric($day) || !is_numeric($month) || !is_numeric($year)) {
  10. echo("<p><font color='red'>De datum is foutief ingevuld, vul de datum in zoals het voorbeeld en probeer opnieuw.</font></p>");
  11. $up = true;
  12. $datebool = true;}
  13. ?>

Is er misschien iemand die dit probleem herkent en weet waar dit aan ligt?
Hartelijk bedankt!

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline strikedancer - 03/07/2007 02:17
Avatar van strikedancer Onbekend in tip om gelijk overal van af te zijn ga naar http://www.usbwebserver.nl
en download daar usb web server werkt ook prima op je hdd zelf^^
Offline Koen - 03/07/2007 14:08
Avatar van Koen PHP expert Kan je je code tussen [ code ] [ / code ] tags zetten?
zo is hij namelijk heel onoverzichtelijk.
Offline willemw - 03/07/2007 14:09
Avatar van willemw Nieuw lid kijk is goed na of je overal <?php gebruikt en niet enkel <?
Offline Ultimatum - 03/07/2007 14:11
Avatar van Ultimatum PHP expert Code tags, en gooi je script dat je gebruikt een op plaatscode.be, mss ligt daar het probleem wel
Offline marten - 03/07/2007 14:12
Avatar van marten Beheerder Het probleem is dat je PHP dan niet draait. Wat heb je precies gedaan tijdens de installatie? Heb het gisteren nog net gedaan.
Offline willemw - 03/07/2007 14:30
Avatar van willemw Nieuw lid er zit trouwes ook een error in je php (haakje wordt gesloten op regel 6, maar niet geopend)
Offline ranco - 03/07/2007 18:40 (laatste wijziging 03/07/2007 18:41)
Avatar van ranco PHP gevorderde Ik heb hetzelfde probleem gehad. Op 1 of andere manier is IIS Php veel strenger dan apache. Klinkt vreemd, en dat is het ook... maar het werkt wel zo :/

Dus zorg dat je code precies klopt, hoofdletters en alles goed controleren

Edit: Het kan ook komen door je komma's en (back)slashes
Offline ikkedikke - 03/07/2007 23:01
Avatar van ikkedikke PHP expert Ik gok erop dat wanneer je in je broncode kijkt, je de complete broncode van je script ziet.
De server haalt de bestanden dus kennelijk niet door de phpparser omdat hij of de extensie niet herkent of er geen goede handler is opgegeven.
Offline JBke - 03/07/2007 23:13 (laatste wijziging 03/07/2007 23:16)
Avatar van JBke PHP gevorderde als hij enkel de echo's laat zien is je php niet correct geinstalleerd omdat hij de code niet parsed. Hij gaat de php code negeren of gewoonw weergeven en de html code wel gewoon omzetten. Kan ook dat je server de extensie php niet herkend. Opnieuw installeren zou ik zeggen, heb het de 1ste keer ook voorgehad, opnieuw begonnen en ok.
Offline WtFudgE - 04/07/2007 19:12
Avatar van WtFudgE Nieuw lid Heb het al een paar keer opnieuw geinstalleerd, en de extensie php is zeker geconfigureerd.
Als ik een simpel stukje php code schrijf kan hij het anders toch wel verwerken, dus... 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.207s