login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Meerdere plaatjes, 1 id

Offline superlol - 02/07/2007 16:10
Avatar van superlolPHP interesse Hey

Ik heb een systeem gemaakt , een plaatjessysteem, hier kan ik plaatjes toevoegen die de bezoekers kunnen bekijken : index.php?p=plaatje&id=50 , dan krijg mijn site te zien en het plaatje met het id 50. Maar nu wil ik dat ik bijv. 2 of meerdere plaatjes kan geven aan het id 50. Dus dat op die pagina 2 of meer plaatjes komen.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste doen?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!
Bvd

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline willemw - 02/07/2007 16:32
Avatar van willemw Nieuw lid het probleem is dat elk id in principe uniek moet zijn per plaatje.

Je kan dus niet meer dan 1 plaatje een id van bv. 50 geven. De oplossing is dan ook: verschillende plaatjes aan een ander item koppelen (een soort van categorieën).

Ik vermoed dat je een tabel hebt met daarin per plaatje een id en een filename. Hieraan kan je een veldje "pagina" of zo toevoegen waar je dan een getal inzet. Dan moet je de code aanpassen dat hij bv. op de pagina index.php?p=plaatjes&pag=1 alle plaatjes ophaalt met "pagina=1".
Offline superlol - 02/07/2007 18:05
Avatar van superlol PHP interesse Is dit de beste manier? Of zijn er nog anderen?
Offline Ultimatum - 02/07/2007 18:22
Avatar van Ultimatum PHP expert Wat je kan doen is een koppel tabel maken, daarin zet je een uniek id en dat unieke id koppel je aan bijvoorbeeld 50.

Zo kan je plaatje 51, 52, 53 aan id 50 koppelen en dan moet je de query wel aanpassen, want als je 50 aanroept, moet je kijken of er ook iets in de koppel tabel met id 50 staat..
Offline JBke - 02/07/2007 20:21
Avatar van JBke PHP gevorderde waarom zou je niet meerdere plaatjes dezelfde id kunnen geven??? Is perfect mogelijk, maar beter is idd het voorstel van Ultimatum, werk met gestandariseerde tabellen en daar maak je een tabel met bvb de naam: plaatjes_koppelingen en daar zet je je id's in, dan kan je per id meerdere plaatjes koppelen: tebel plaatjes_koppelingen met velden id en plaatjes waar id dan uniek is bvb 50 voor uw voorbeeld en dan plaatje 50, 51, 52, 53 enz.
voordeel van deze methode is dat je bvb plaatje 50 zowel kan linken aan id 50 en 60 en bvb 46.

je url blijft dan hetzelfde als nu enkel moet je een lus toevoegen waar je alle plaatjes nummers uit de tabel haald waar id = 50.

Success.
Offline willemw - 02/07/2007 21:57 (laatste wijziging 02/07/2007 22:12)
Avatar van willemw Nieuw lid Het hangt er een beetje vanaf hoe de verschillende plaatjes met elkaar samenhangen, is het per thema, per datum,...
op basis daarvan zijn er nog wel mogelijkheden te bedenken

en JBke: een lus? jij bent raar

BTW: een aparte tabel heeft enkel zin als 1 plaatje in meer dan 1 pagina moet voorkomen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s