login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mail smtp

Offline maigel - 30/06/2007 16:37 (laatste wijziging 30/06/2007 16:38)
Avatar van maigelPHP beginner ik heb een mailscriptje op m'n site staan en m'n site ondersteund php.
maar het werkt niet (ik heb ook al een paar andere scripts geprobeerd maar die werken ook niet) ik ontvang nooit een mail.
moet je server smtp ondersteunen om mails met een script te kunnen verzenden? (ik dacht van wel maar ik vraag het toch maar voor de zekerheid)

en is er dan een mogelijkheid om het op te lossen zonder dat je server smtp ondersteund?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 30/06/2007 18:32
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Je kan eens met PHP.net: phpinfo kijken of er iets is ingesteld voor SMTP. Als dat niet zo is ondersteunt je host hoogstwaarschijnlijk geen mail.
Je kan ook een mailtje naar je hoster sturen als je er nog niet uitkomt.
Offline maigel - 30/06/2007 19:10
Avatar van maigel PHP beginner ik heb geen smtp maar is er een mogelijkheid om mails te verzenden zonder smtp (met behulp van een database ofzo?)
Offline Rik - 30/06/2007 19:22
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Jij hoeft ook geen smtp te hebben!

Als je zelf thuis een servertje draait kan je de mailserver van je isp gebruiken (bij mij smtp.casema.nl). En de meeste hosts hebben zelf een mailserver geinstalleerd staan.

Ik zie nu dat SMTP in de phpinfo() altijd standaard op localhost staat, dus daar heb je dan niet zoveel aan. 

Als je error reporting in php aan zet en je probeert een mailtje te sturen zou je errors moeten krijgen als er geen mail server geconfigt is.
Offline maigel - 30/06/2007 20:49
Avatar van maigel PHP beginner maar als ik zelf een server draai moet ik constant m'n pc laten opstaan.
is het niet?
Offline tom169 - 30/06/2007 21:00
Avatar van tom169 Nieuw lid Of je steld je bios in als wake-up on lan (kwam ik onlangs eens tegen)
Offline maigel - 30/06/2007 21:05 (laatste wijziging 30/06/2007 21:09)
Avatar van maigel PHP beginner en wat is dit dan? start hij op als er iemand op de site wil of wat?
@Boukefalos
jij draait dus je eigen server, hoeveel kost dit ongeveer per jaar aan electriciteit als ik vragen mag?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s