login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Downloaded counter

Offline Jeurdi - 27/06/2007 19:05
Avatar van JeurdiNieuw lid Weet iemand misschien waar je een downloaded counter vandaan kan halen. Dat er achter staat.. Deze file is ...x gedownload.

Weet niet of dit heel simpel of moeilijk is..

Ben benieuwd!

Alvast heel erg bedankt^^

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Simon - 27/06/2007 19:13
Avatar van Simon PHP expert je kan een pagina download.php?id=xxx maken, en dan aan de hand van het id een tellertje in de db laten oplopen
Offline Elpiedro - 27/06/2007 19:17
Avatar van Elpiedro PHP interesse Je kan je bezoeker doorsturen naar een pagina met bedankt voor het downloaden en daar kan je dan met mysql downloads=downloads+1
Offline Jeurdi - 27/06/2007 19:18
Avatar van Jeurdi Nieuw lid Ik ben, niet echt een kei in, ben beter in het designen. Vandaar dat ik druk aan het zoeken ben voor zo een leuk scriptje.. Snap e vous?
Offline scissor - 27/06/2007 19:29
Avatar van scissor Nieuw lid of, als je geen DB wilt gebruiken, een txt file maken en daar de counter van maken.. door (ff Sandernerd's tactiek jatte )

<a href="file.zip" onclick="<?php addCounter(); ?>">Klik hier voor download</a>

addCounter() = dan de functie die de teller verhoogd in het txt bestand.
Offline Jeurdi - 27/06/2007 20:07
Avatar van Jeurdi Nieuw lid Su-per! Bedankt Sander en scissor!
Offline Elpiedro - 27/06/2007 20:17
Avatar van Elpiedro PHP interesse Met een database is het toch wat gemakkelijker hoor!
Offline Dark_Paul - 27/06/2007 20:23 (laatste wijziging 27/06/2007 20:28)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Jongens, waar zijn jullie mee bezig?
Met Javascript KAN JE GEEN PHP-FUNCTIE AANROEPEN!!!! PHP IS SERVERSIDE EN JAVASCRIPT IS CLIËNTSIDE!!

@Mods:
Sorry voor het hoofdlettergebruik, maar hier gaan zoveel mensen de fout in. Laat het nou eens duidelijk zijn!

Edit:
Om toch ontopic te blijven: het beste kan je het idee van Simon uitwerken. Gooi alle downloads met het pad in een db.
Maak bijvoorbeeld de tabel downloads met als velden id, filename, hits (kan je nog verder uitbreiden naar wens).
Bij het uploaden van een download gooi je die in de map downloads en dan schrijf je de bestandsnaam weg in de db.
Bij de downloadlink doe je:
downloads.php?id=[id] dan zoek je dmv het meegegeven ID (!wel eerst controleren op valse input!) het bijbehorende bestand en laat je die downloaden. Ondertussen kan je heel gemakkelijk met een update-query je hit-counter verhogen.
Lees MySQL-tuts over INSERT, SELECT en UPDATE en men kan het zelf maken. De tutorials zijn in het Tutorial-gedeelte op deze site te vinden.
Offline Jeurdi - 28/06/2007 17:25
Avatar van Jeurdi Nieuw lid Ja, dat snap ik allemaal wel.. maar ik ben een grafish designer.. ik ontwerp huizen en websites. En ik ben geen programmeur.. Als zou ik het wel willen kunnen.. Maar dat kost veel tijd..

Vandaar dat ik liever een scriptje gebruikt zoals .txt wat ik wel snap.. dan ergens aan beginnen waar ik mijn vraagtekens bij heb.. ik ben ook niet zo goed met SQL codes 

Mvg, Jordi!

Offline maigel - 28/06/2007 20:54
Avatar van maigel PHP beginner als je het echt heel simpel wil houden maakt dan gewoon voor elke pagina met een download op een paginateller aan en doe dan gewoon deze file is <hier komt dan je image> keer gedownload
(heel simpel en niet echt netjes maar het werkt wel, en het kan volledig in html)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s