login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

image opslaan

Offline W0etah - 26/06/2007 21:34
Avatar van W0etahPHP beginner Hallo, ik wil iets proberen te maken waarbij je online tekst op een foto kan zetten.

Maar ik had een vraagje, de gebruiker kan een image uploaden, maar deze mag niet op mijn server komen te staan.

Is het mogenlijk om deze tijdenlijk op te slaan en als de gebruiker weg is weer te verwijderen.

Of opslaan zoals een cookie of sessie?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sam - 26/06/2007 21:42
Avatar van Sam PHP expert http://be.php.n...delete.php

Ik denk dat dit is wat je zoekt ;)
Offline W0etah - 26/06/2007 21:44
Avatar van W0etah PHP beginner ja, dan moet ik gewoon met javascript in de body een onunload bij zetten en dan een php functie laten uitvoeren
Offline Sam - 26/06/2007 21:47
Avatar van Sam PHP expert of de php functie laten uitvoeren als hij de bewerkt afbeelding heeft teruggegeven
Offline W0etah - 26/06/2007 21:57
Avatar van W0etah PHP beginner ftp_delete ( resource $ftp_stream, string $path )

die $ftp_stream, moet je dan eerst ftp_connect() doen?
Offline vinTage - 26/06/2007 21:57 (laatste wijziging 26/06/2007 22:00)
Avatar van vinTage Nieuw lid Mag die foto weer verwijderd worden zodra hij van pagina veranderd ?

Want anders zou je gewoon een upload script kunnen maken, maar de naam van het ge-uploade image hetzelfde kunnen laten.
Op die manier overschrijft de "volgende" bezoeker/uploader gewoon telkens het ouwe bestand.

Big Fat Edit of je doet niet moeilijk en laad het inladen in een bitmap met flash, dan heb jij ook geen gezeur met uploaden etc 
Offline W0etah - 26/06/2007 22:01 (laatste wijziging 26/06/2007 22:02)
Avatar van W0etah PHP beginner kijk, de gebruiker upload een image, hij kan dan via gdlib daar tekst opzetten (later miss andere functies), van zodra je op "ok" drukt, zie je die image staan, dan mag hij al van de ftp verwijdert worden, zolang hij maar op je scherm staat.

Dus in princiepe zou je die functie om te verwijderen al kunnen laten uitvoeren nader de img op je scherm staat.

@Big Fat Edit: en dat was weer zo'n pro idee van Vintage, in fash kan je toch ook iets exporten als een bitmap, ik had dat ergens gezien, ga ik direct is zoeken.
En dan kan je ook veel meer.
Offline Sam - 26/06/2007 22:07
Avatar van Sam PHP expert id denk dat je eerder ftp_login moet gebruiken dan ftp_connect
Offline Gerard - 27/06/2007 01:51
Avatar van Gerard Ouwe rakker Maak 1 pagina waarop de gebruiker het plaatje moet uploaden en gelijk de tekst moet ingeven.

Deze tekst pas je dan toe op de verwerkingpagina op $_FILES['iets']['tmp_name'] en deze zend je terug naar de browser als een image. De garbage collector van PHP gooit na de verwerking van de pagina die ge-uploade file weg (je hebt hem niet verplaatst oid) en dus heb je niets meer op jouw server staan.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.551s