login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php layout editor (Opgelost)

Offline maigel - 26/06/2007 17:10 (laatste wijziging 26/06/2007 17:11)
Avatar van maigelPHP beginner is er een programma waar je de layout van je php script kan zien en editen zoals je met html kan doen in dreamweaver (op de designeer modus) want als je een php script hebt in dreamweaver krijg je zo'n geel schildachtig ding met php in geschreven
(dus een WYSIWYG-editor voor php scripts)

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline bertmelis - 26/06/2007 17:19
Avatar van bertmelis PHP interesse wil je enkel php-code bewerken: www.pspad.com

wil je én wysiwyg voor uw html én php-code highlighten: kan Dreamweaver dat niet? Ik ken/gebruik zo'n programma's niet. Misschien iemand anders?
Offline Rik - 26/06/2007 17:35
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
NotePad++

Echt een zeer goede editor met color coding voor zo'n beetje alle script / programmeer talen.
Offline vinTage - 26/06/2007 18:01 (laatste wijziging 26/06/2007 18:04)
Avatar van vinTage Nieuw lid Nee hij wil iets dat als je dit zou doen:

<? echo '<td>hallo</td>'; ?>

Dat je dan echt een td ziet in design mode.

Dreamweaver kan dat niet iig, want dat is geen php parser.

edit @ TS, dan weet je gelijk waarom het kut is als je html wilt echo'en

Dit is veel duidelijker, en minder kans op errors
<td><?=$var?></td>

aub geen gezeik over shorttags nu..
Offline Anoniem - 26/06/2007 18:12 (laatste wijziging 26/06/2007 18:22)
Avatar van Anoniem PHP gevorderde In phpDesigner 2007 Professional kun je je localhost intergreren in het programma zelf, dit lijkt dus een beetje op wat jij wilt. Dit programma is een echte aanrader!

Maar een echte 'design mode' zoals in Dreeamweaver voor HTML, zodat je echt code kunt veranderen, bestaat (nog) niet voor PHP.
Offline Wim - 26/06/2007 18:24
Avatar van Wim Crew algemeen dat "schildachtig ding" staat voor een blok php-code, een script wat eventueel een output kan genereren.

Nu ga je (vrij zeker) geen WYSIWYG editor vinden die de php code al uitvoert. Hoewel, PHP Designer 2007 heeft een "debug" functie, die gebruikt maakt van de php-executable. (om te testen dus)

Als je een gewone alternatieve WYSIWYG editor zoekt is NVu mss een aanrader?
Offline maigel - 26/06/2007 18:30
Avatar van maigel PHP beginner een gewone WYSIWYG editor heb ik niet nodig want ik heb dreamweaver al maar ik zal nu eens die pgpdesigner 2007 proberen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s