Fatal error: Cannot redeclare inloggen() (previously declared in F:\Scripts\taakbeheer\functies.php:2) in F:\Scripts\taakbeheer\functies.php on line 39
Fatal error: Cannot redeclare inloggen()(previously declared in F:\Scripts\taakbeheer\functies.php:2) in F:\Scripts\taakbeheer\functies.php on line 39
Maar voor zover ik weet wordt deze maar 1 keer aangeroepen, en dat is 1 maal op de index pagina.
<?php
/////functies.php/////
function inloggen($gebruikersnaam,$wachtwoord)
{
if (!isset($gebruikersnaam) || !isset($wachtwoord)) //wanneer gebruikersnaam of wachtwoord niet ingevuld is
{
header("Location: ?page=index");
}
else
{
$query = "SELECT
id,
gebruikersnaam,
naam,
rank
FROM
users
WHERE
gebruikersnaam = '".$gebruikersnaam."'
AND
wachtwoord = '".sha1($wachtwoord)."'";
$result = mysql_query($query) or die (mysql_error());
if (mysql_num_rows($result) == 0) //wanneer er geen overeenkomstige gebruiker is gevonden
{
session_unset();
header("Location: ?page=index");
}
else //wanneer dit wel het geval is, dan inloggen
{
$row = mysql_fetch_array($result);
$_SESSION['userID'] = $row['id'];
$_SESSION['username'] = $row['gebruikersnaam'];
$_SESSION['naam'] = $row['naam'];
header("Location: index.php");
}
}
}
?.
<?php
/////functies.php/////
function inloggen($gebruikersnaam,$wachtwoord)
{
if(!isset($gebruikersnaam)||!isset($wachtwoord))//wanneer gebruikersnaam of wachtwoord niet ingevuld is
@Chupskie, dat had ik zelf ook al geprobeerd, maar vreemde is dan dat hij maar blijft laden en op een gegeven moment zegt (in FF) "De verbindingwerd geherinitialiseerd". Met require_once hetzelfde.
Zodra ik dat once weer weghaal krijg ik weer die foutmelding, vrij vreemd dus.
heb de functie even blabla genoemd, maar foutmelding blijft hetzelfde.
nog vreemder is dat wanneer ik include('functies.php'); als comment zet dat hij ook weer zo lang laad en dat hij "De verbinding werd geherinitialiseerd" zegt.
Dus nu blijkt die functies.php nog perse nodig te zijn ook.
Ik snap er helemaal niets meer van.
EDIT: overigens roep ik die functie niet aan hoor, ik include alleen het bestand met de functies maar.
Waarschijnlijk wel. Kijk eens naar de andere if / else structuren enzo. Misschien beter nu gaan slapen en morgen nog eens kijken. Als je te lang kijkt lees je er snel over heen.
nu al slapen? Nee, dat zit er nog even niet in, heb nog zat andere dingen te doen ook. wordt misschien wel 02:00.
Maargoed, zal morgen wel verder zien.
EDIT: kon het toch niet laten nog heel even verder te gaan, en heb nu gevonden wat er dwars zat, ik had als default bij de switch index.php ingesteld, en ik zat al op de index pagina, zo blijft hij dus inderdaad rondjes gaan.