login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

post waarde doorzenden (Opgelost)

Offline kilian - 23/06/2007 22:03
Avatar van kilianLid Ik heb een input page, waarin ik verschillende dingen vraag. Er is echter 1 veld dat behoorlijk irritant doet, want het blijf blanco, ook als ik het invul. Kunnen jullie even kijken? Het veld is nm
wedstrijd.htm
  1. <U> <b> Voeg een wedstrijd toe</b></u>
  2. <table>
  3. <form method="POST" action="wedstrijd2.php">
  4. <tr><td>Naam: </td><td><input type="text" name="nm" /> </td></tr>
  5. <tr><td>Type (duatlon, triatlon, ...): </td><td><input type="text" name="type" /> </td></tr>
  6. <tr><td>Locatie: </td><td><input type="text" name="locatie" /> </td></tr>
  7. <tr><td>Datum (DD-MM-YYYY): </td><td><input type="text" name="datum" /> </td></tr>
  8. <tr><td><input type="reset" value="reset" NAME="reset" /> <input type="submit" value="verder" name="verder" /> </td></tr>
  9. </form>
  10. </table>

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Chupskie - 23/06/2007 22:14
Avatar van Chupskie MySQL beginner Waarschijnlijk heb je in je php code, de $_POST benaming van een van de input velden, verkeerd over genomen.

Dus bekijk even je post waardes, of anders zet het bijhorende php stukje even hier neer. (Niet de hele code alleen dat gedeelte)
Offline kilian - 23/06/2007 22:15
Avatar van kilian Lid niets fout te vinden:
  1. $nm = $_POST['nm'];

en

1. $insert = "INSERT INTO wedstrijden (type, naam, plaats, datum) VALUES ('$type', '$nm', '$locatie', '$datum')";
Offline Stefan14 - 23/06/2007 22:18 (laatste wijziging 23/06/2007 22:20)
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde probeer eens je variabelen buiten de quotes te halen, zal je probleem waarschijnlijk niet oplossen, maar leest wel prettiger.
  1. <?php
  2. $insert = "INSERT INTO wedstrijden (type, naam, plaats, datum) VALUES ('".$type."', '".$nm."', '".$locatie."', '".$datum."')";
  3. ?>

overigens zou het wel moeten werken zoals je het nu hebt behalve als je veldtype van je database niet geschikt zou zijn oid.
Offline Chupskie - 23/06/2007 22:19
Avatar van Chupskie MySQL beginner twee mogelijke opties:

1. Bestaat het veld 'naam' wel in je database? Of heb je geen andere benamnig zoals bijvoorbeeld 'name' ofzo?
2. Je kunt ook $_POST['nm'], net voordat je hem in het datbase 'insert', even echo'en. Zodat je kunt zien of ie op dat moment nog wel een waarde bevat.
Offline kilian - 23/06/2007 22:21
Avatar van kilian Lid 1. ja, bestaat

2. Lukt niet, het probleem speeld zich af tussen de 2 bestanden
Offline Chupskie - 23/06/2007 22:26 (laatste wijziging 23/06/2007 22:27)
Avatar van Chupskie MySQL beginner Ik neem aan dat ie de $_POST waarde dus leeg is?

in ieder geval, controleer altijd met isset, of het formulier goed is ingevuld, en zo nee, stuur ze terug naar het invul formulier.

verder, zou je even kunnen controleren, of je alle namen goed hebt geschreven, of dat er misschien een post waarde wordt overschreven?

En mocht het dan nog niet lukken, dan zul je even een groter stuk van je script moeten laten zien, want zo gaat het verder niet lukken (dit kun je doen, door je code op: www.plaatscode.be te plaatsen)

edit: en hier natuurlijk, de link te plaatsen 
Offline kilian - 23/06/2007 22:28
Avatar van kilian Lid wedstrijd.htm
http://www.plaatscode.be/5715/
wedstrijd.php
http://www.plaatscode.be/5716/

Ik vind het heel raar
Offline Stefan14 - 23/06/2007 22:33
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde En wat geeft die echo $nm; voor resultaat?

merk op dat je in je html naar wedstrijd2.php verwijst en je het hier wedstrijd.php noemt, maar dat zal denk ik niet het probleem zijn aangezien je zegt dat de rest wel in de database komt.
Offline kilian - 23/06/2007 22:35
Avatar van kilian Lid foutje van mij met de naamgeving hier.
echo $nm= leeg
echo $_POST['nm']=leeg

Is echt ergens tussen de 2 bestanden, of in het 1ste
Offline Stefan14 - 23/06/2007 22:44 (laatste wijziging 23/06/2007 22:47)
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde Ik snap het ook niet, dus dan maar wat dingetjes proberen.

action="POST" veranderen in action="post"
alle parameters van <input> in kleine letters.
de eerste <u> in kleine letters.
je form tags buiten de tabel zetten (dus voor <table> en na </table>)
Offline vinTage - 23/06/2007 22:56 (laatste wijziging 23/06/2007 22:59)
Avatar van vinTage Nieuw lid hehe
wedstrijd.php

1. if (isset($_POST['verder'])){
Dr zit geen verder button op die pagina he 

uit mn kop: Dus kans op fouten
  1. if($_SERVER['request_method'] == "post"){
  2. //jouw meuk
Offline kilian - 23/06/2007 22:59 (laatste wijziging 23/06/2007 23:02)
Avatar van kilian Lid 't is gelukt...
Vraag me niet hoe, maar merci voor alle hulp!

@vintage:
die verder wordt opgehaald uit de vorige pagina. Is om te controleren of je er niet lang 1 of andere link op komt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.255s