login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

bestandssysteem

Offline spaceflippie - 22/06/2007 19:34 (laatste wijziging 22/06/2007 19:35)
Avatar van spaceflippieNieuw lid ik ga het zo simpel mogenlijk uit leggen.

Ik heb dus een index.html
maar telkens als ik die wil aanpassen, pas ik hem aan op mijn eigen computer en upload ik hem dan opnieuw. Ik zou graag een programma of script waardoor ik mijn bestanden op mijn site makkelijk kan aanpassen. Ook bv , ik upload een review naar mijn site en ik wil dat die dan automatisch , zonder dat ik iets moet doen bij reviews komt te staan... Ik weet het , ik heb het niet zo goed uitgelegd maar hopelijk snap je het 

alvast bedankt,
Philippe

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 22/06/2007 19:39
Avatar van cloudstrife PHP beginner Nu werk je met afzonderlijke bestanden?

Beste ga je een database gebruiken die je dan op de server zelf kan aanvullen met je gegevens en alles automatisch via een serverside-scripttaal laten genereren.
Offline WumTol - 22/06/2007 19:40
Avatar van WumTol PHP beginner Een PHP-script die de map uitleest en weergeeft.
Offline spaceflippie - 22/06/2007 19:56
Avatar van spaceflippie Nieuw lid @ cloudstrife:

bedoel je een mysql database en hoe doe ik dat allemaal , kun je mss een linkje geven waar het staat uitgelegd en ja ik werk met afzonderlijke bestanden nu.

@ WumTol , waar kan ik dat script vinden?
Offline spaceflippie - 22/06/2007 20:37
Avatar van spaceflippie Nieuw lid ja maar met dat kan ik er niet voor zorgen dat als ik bv een review stuur dat die wordt toegevoegd aan mijn review overzicht.
Offline cloudstrife - 22/06/2007 20:56
Avatar van cloudstrife PHP beginner Ja je kan ook een directory gaan uitlezen, maar volgens mij ben je toch beter af met een database dan kan je via phpmyadmin of een zelf gemaakte admin alles mooi en makkelijk beheren.

Het is vrij simpel, zoek op sitemasters hier maar wat rond er staat genoeg rond php in combinatie met mysql, bekijk wat tutorials rond sql-statemens (insert, update, delete) en probeer daarmee wat uit. Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer: toevoegen via insert query, bewerken via update en verwijderen via delete. En als dat mooi lukt kan je via javascript een wysiwyg-editor plaatsen om alles direct visueel aan te passen.
Offline zointer - 23/06/2007 09:32
Avatar van zointer HTML gevorderde Is het voor deze site????

Citaat:
@ cloudstrife:
bedoel je een mysql database en hoe doe ik dat allemaal , kun je mss een linkje geven waar het staat uitgelegd en ja ik werk met afzonderlijke bestanden nu.

Hier kan je het lezen
Citaat:
@ WumTol , waar kan ik dat script vinden?

voorbeeld hier

Offline Voldemort - 23/06/2007 10:26
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Als ik dit doe:

- ftp://ftp.site.com/bestand.php openen
- Bewerken
- Opslaan => Upload ie dat dan ook meteen omdat ik de online versie bewerk.

Zo werkt het onder Linux toch prima hoewel het vrij lastig is steeds de ftp te openen en dan het bestand te openen. Het is allesinds een methode.
Offline spaceflippie - 23/06/2007 10:31
Avatar van spaceflippie Nieuw lid ja het is voor die site, ik zal mij is verdiepen in de tutorials, nu weet ik teminste welke tutorials ik moet lezen 
Offline WumTol - 23/06/2007 11:58 (laatste wijziging 23/06/2007 11:58)
Avatar van WumTol PHP beginner http://nl3.php.net/readdir
  1. <?php
  2. $handle=opendir('.');
  3. while (false!==($file = readdir($handle))) {
  4. if ($file != "." && $file != "..") {
  5. echo "$file\n";
  6. }
  7. }
  8. closedir($handle);
  9. ?>
Offline spaceflippie - 23/06/2007 13:30
Avatar van spaceflippie Nieuw lid ok heb nu de tutorials door genomen, dus ik stop al mijn reviews in een tabel en ik vraag die op in mijn review overzicht. Dan krijg ik een table veronderstel ik. Maar hoe kan ik in mijn database tabel links zetten?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s