login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ajax en php sessie

Offline bibawa - 16/06/2007 14:58
Avatar van bibawaNieuw lid Ik maak in een website die ik aan het ontwikkelen ben gebruik van AJAX technologie voor een login.

Nu is het zo van zodra je op de login knop druk de ajax wordt uitgevoerd en er wordt gecontroleerd of je wel met goede gegevens bent ingelogd, als dit zo is zou da php code die dan wordt uitgevoerd een sessie variabele moeten aanmaken met de userID in.

Nu lukt mij dit niet, als ik de sessie aanmaak in de php code die wordt uitgevoerd dan (door ajax) dan bestaat de sessie gewoon niet..

sessies werken dit heb ik al getest...

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 16/06/2007 15:25
Avatar van marten Beheerder Waarom werk je hier niet gewoon met PHP? Deze is daar veel beter voor. AJAX dien je eigenlijk alleen maar te gebruiken als het niet anders kan. Niet voor de mooiheid.
Offline scissor - 27/06/2007 18:43
Avatar van scissor Nieuw lid @ marten, lol

@ bibawa,

sessies dien je te registreren/initialeren/maken of hoe je t wilt noemen boven aan de pagina voor dat je een ander script uitvoert. Als je met AJAX werkt is de pagina al geladen, en kan je dus geen nieuwe sessies meer maken. Je zou dus voor het inloggen de gehelepagina opnieuw moeten laten.. if im right
Offline ThAlmighty - 27/06/2007 19:00
Avatar van ThAlmighty HTML beginner bovenin de pagina met je login script gewoon session_start(); en verder voor elke php pagina die je met ajax "asynchroom" laad, ook session_start(); erboven.

Niet gek moeilijk lijkt mij...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.329s