PHP gevorderde |
|
Ik heb voor men eerste maar een afbeelding upload script gemaakt alles ging goed tot nu toe maar nu kwam ik het volgende probleem tegen.
Als ik mijn afbeelding upload dan word deze hernoemt naar een session id dit lukt prima maar als ik achteraf mijn avater wil wijzigen en ik upload weer een ander image krijg ik volgende error:
Warning: Rename failed (File exists) in c:\apache\htdocs\order\tom\wijzig_avater.php on line 41
Weet iemand hoe ik deze toch kan vervangen?
En weet iemand hoe ik controleer of de image breedte en hoogte niet grote mag zijn dan 80px danku
Mijn script:
<?
if (isset($_FILES['bestand'])) {
//De groote van het bestand vergelijken met het maximum
if ($_FILES['bestand']['size'] > 302400)
{
$error_msg ="Je bestand " . $_FILES['bestand']['size'] . " bytes, het maximum toegelaten is 302400 bytes<br>";
}
//Controle of het een jpg file is.
if($_FILES['bestand']['type'] != "image/jpeg")
{
$error_msg .="Je afbeelding extensie " . $_FILES['bestand']['type'] . " is niet toegestaan.<br>";
}
if($error_msg){
//Er werd een error gestart
echo "<b>Uw avater kon <b>niet</b> worden gewijzigd door :</b><br><br>";
echo $error_msg;
echo "<br>Klik aub op <a href=javascript:history.back(1)>vorige</a> en probeer opnieuw.<br><br>";
}
else
{
//Het afbeelding extensie tijdelijk opslaan
$_SESSION["ext"] = substr(strrchr($_FILES['bestand']['name'], '.'), 1);
//De afbeelding plaatsen naar de map images/fotos/ en chmode naar 0777
move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'],'images/fotos/' . $_FILES['bestand']['name']);
chmod ('images/fotos/' . $_FILES['bestand']['name'] , 0777);
//De afbeelding hernomemen naar de gebruikersid en de extensie er terug aanplakken.
rename("images/fotos/".$_FILES['bestand']['name'] , "images/fotos/".$_SESSION["id"] . "." . $_SESSION["ext"]);
echo "Uw avater is succesvol gewijzigd";
}
}
?>
<? if (isset($_FILES['bestand'])) { //De groote van het bestand vergelijken met het maximum if ($_FILES['bestand']['size'] > 302400) { $error_msg ="Je bestand " . $_FILES['bestand']['size'] . " bytes, het maximum toegelaten is 302400 bytes<br>"; } //Controle of het een jpg file is. if($_FILES['bestand']['type'] != "image/jpeg") { $error_msg .="Je afbeelding extensie " . $_FILES['bestand']['type'] . " is niet toegestaan.<br>"; } if($error_msg){ //Er werd een error gestart echo "<b>Uw avater kon <b>niet</b> worden gewijzigd door :</b><br><br>"; echo "<br>Klik aub op <a href=javascript:history.back(1)>vorige</a> en probeer opnieuw.<br><br>"; } else { //Het afbeelding extensie tijdelijk opslaan $_SESSION["ext"] = substr(strrchr($_FILES['bestand']['name'], '.'), 1); //De afbeelding plaatsen naar de map images/fotos/ en chmode naar 0777 move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'],'images/fotos/' . $_FILES['bestand']['name']); chmod ('images/fotos/' . $_FILES['bestand']['name'] , 0777); //De afbeelding hernomemen naar de gebruikersid en de extensie er terug aanplakken. rename("images/fotos/".$_FILES['bestand']['name'] , "images/fotos/".$_SESSION["id"] . "." . $_SESSION["ext"]); echo "Uw avater is succesvol gewijzigd"; } } ?>
http://213.118.83.128:8080/order/tom/
|