login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

auto printen

Offline Warbringer - 12/06/2007 21:40
Avatar van WarbringerOnbekend Is het mogelijk om via een hyper link of knop te printen?
MAAR... iedereen kent

snelknop printen en printen met voorbeeld.
druk ik nu op 'printen' dan staat het op 2 pagina's.
druk ik printen met voorbeeld heb ik een optie

pagina aan papier formaat aanpassen (A4'tje).
dan zet hgij alles in één pagina.

Is dit mogelijk dmv een script? dus dat iemand erop klikt een link of button en dat hij het print op één pagina?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 12/06/2007 23:20
Avatar van marten Beheerder Je kan het proberen door een apart stylesheet voor media printer te gebruiken. Dat je de tekst klein beetje aanpast enzo.
Offline Warbringer - 13/06/2007 09:13
Avatar van Warbringer Onbekend oke zal ik doen, maar er bestaat dus niet een 'echte' mogelijkheid dat je bijvoorbeeld met javascript d.m.v. een button iets kunt uitprinten en dat hij het automatisch op één pagine verkleind ?
Offline vinTage - 13/06/2007 11:05
Avatar van vinTage Nieuw lid Hier kan je een hoop terug vinden over css en printen.
Iets met een js functie weet ik ook niet.
Offline Stijn - 13/06/2007 11:35
  1. <input type="button" onclick="window.print();" value="Klik hier om de pagina af te drukken />

Of automatisch:
  1. <body onload="window.print();">
Offline vinTage - 13/06/2007 12:14
Avatar van vinTage Nieuw lid que ?
Offline ikkedikke - 13/06/2007 13:27
Avatar van ikkedikke PHP expert maar zo krijg je nog steeds het scherm waar je zelf in moet stellen dat het op 1 pagina moet. Het is verder niet mogelijk om dingen aan te passen in die instellingen.
Offline Flex1986 - 13/06/2007 13:47
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Direct printen is sowieso nog niet. Je zal dus altijd een schermpje krijgen. Ik zelf heb dat een keer opgelost door een DOS app te gebruiken voor het printen. Niet de ideale oplossing maar het werkte wel. Dit was trouwens voor een intranet met 1 centrale printer.

In css3 willen ze geloof ik in gaan bouwen dat je vanuit een website direct kunt printen. Zonder tussen komst van een scherm of iets dergelijks.
Offline bertmelis - 13/06/2007 17:50
Avatar van bertmelis PHP interesse
Citaat:
In css3 willen ze geloof ik in gaan bouwen dat je vanuit een website direct kunt printen. Zonder tussen komst van een scherm of iets dergelijks.
Dat zou ik nu totaal niet willen! Stel dat iemand zo'n code op zijn website zet...en hopla, 100 vellen papier verkwist.

Geloof niet dat er zoiets in css komt.
Offline Stijn - 13/06/2007 18:07
Citaat:
Dat zou ik nu totaal niet willen! Stel dat iemand zo'n code op zijn website zet...en hopla, 100 vellen papier verkwist.
als je iets afdrukt in een browser komt er een popup waar jij de printer moet selecteren en op de ok moet drukken. Anders konden ze zonder die CSS3 al 100 vellen afdrukken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.213s