login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Value file onthouden

Offline Ultimatum - 06/06/2007 11:56
Avatar van UltimatumPHP expert Ey, ik heb een aanmeld pagina waar je ook een foto kan uploaden. Maar als je nu een foto kiest en je vergeet per ongeluk een veld in te vullen dan leegt hij de input velden met de type file. Als je nu weer dat vergeten veld invult en je vergeet de foto opnieuw te kiezen dan upload hij dus geen foto. Ik dacht gewoon de $_FILES['naam']['tmp_name'] in een sessie te steken en die dan te gebruiken als je alles goed heb ingevuld bij de 2de keer maar uiteraard kan dit niet omdat tmp_name alweer geleegd is. Heeft iemand dit probleem al eens eerder gehad?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 06/06/2007 12:05
Avatar van Thomas Moderator Je zou ook de naam van het oorspronkelijke bestand kunnen onthouden (die je in het file-veld invult), dan upload die persoon het bestand opnieuw.

Als je anders bestanden tijdelijk moet opslaan en bij moet houden in sessies wordt je cleanup nogal bewerkelijk, niet?
Offline Ultimatum - 06/06/2007 12:13
Avatar van Ultimatum PHP expert Maar als ik de naam onthoud heb ik het path toch niet meer? Dan kan het alsnog niet..

Wat bedoel je met cleanup bewerkelijk? En waar je de foto kan kiezen is de laatste stap en na het uploaden en invoegen van de data in de databse word gelijk de sessie overschreven met een lege waarde en daarna verwijderd.
Offline Thomas - 06/06/2007 12:41
Avatar van Thomas Moderator Als je je file upload veld hebt:
[...het bestand dat je hier selecteert onthouden...] [Browse...]

Als je anders de foto's tussentijds wilt bewaren zul je ze ergens moeten opslaan met een of andere naming scheme. Als er later (en wanneer is dit?) niets meer wordt gedaan met die foto's moet je ze verwijderen...

Misschien is het makkelijker om wat JavaScript controles op het formulier te zetten, zodat je al voor submitten fouten kunt afvangen.
Offline JBke - 06/06/2007 13:47
Avatar van JBke PHP gevorderde zat met hetzelfde probleem, en heb voor de javaform contole geopteerd, de locatie van het bestand op de PC van iemand die een bestand wil uploaden kan je echter niet onthouden meen ik, bij het verzenden wordt enkel de bestandsnaam onthouden in $_FILES en niet het path. Of ben ik hier fout?
Offline Thomas - 06/06/2007 15:52
Avatar van Thomas Moderator Hm, javascriptje maken die de value naar een hidden veld kopieert bij submitten dan maar?
Offline JBke - 06/06/2007 15:59
Avatar van JBke PHP gevorderde denk dat dat het beste zal zijn anders MOET het bestand voor upload terug gebrowsed worden door de bezoeker.
Offline timo - 06/06/2007 16:31
Avatar van timo PHP ver gevorderde en dat zuigt want veel browsers beginnen altijd bij Mijn Documenten, en als je bestand in een totaal andere map staat baal je dan enorm.. (ik tenminste) dat ** windows ook, zou handig zijn als je je eigen "favorieten" bij die buttons aan de zijkant kon zetten:P
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s