login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Headers/Cache/Postgegevens legen?

Offline edwin87 - 05/06/2007 10:51
Avatar van edwin87Nieuw lid Goedenmorgen,

Is het mogelijk om je postgevens na een actie te kunnen legen?
Wanneer ik een actie maak, bijvoorbeeld: Ik maak een nieuw nieuwsbericht aan. Ik krijg dan te zien dat het gelukt is en dan word ik met een header doorverwezen naar het overzicht. Maar, nu wanneer ik op f5 druk of op backspace vraagt hij weer om de postgegevens. Dit zou ik er graag uit willen hebben. Ik heb al PHP.net doorgezocht maar dit heeft nog niet tot resultaat geleid. Je zou het ook met aparte pagina's kunnen oplossen maar dit is geen mooie oplossing.

Zou iemand me hier mee kunnen helpen?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 05/06/2007 11:01
Avatar van marten Beheerder Je zorgt ervoor dat de value's van de input velden een sessie variabele mee krijgen. Wanneer het formulier niet gesubmit is krijg je gewoon een leeg veld. Wanneer dez wel gesubmit is dan zet je gelijk aan het begin de sessies met de verschillende waardes. Wanneer je vervolgens op backspace of F5 duwt heb je de gegevens uit de sessies nog in je velden staan.

wanneer je wilt voorkomen dat je iets dubbel in de database zet doordat de gebruiker op F5 duwt na een database bewerking moet je voor de query een sessie op 0 zetten. Vervolgens controleer je de sessie of deze 0 is dan krijg wordt de query uitgevoerd. Vervolgens wanneer de query gelukt is zet je deze sessie op 1. Wanneer deze niet 0 is dan wordt er niks gedaan.
Offline Thomas - 05/06/2007 14:26
Avatar van Thomas Moderator @marten - hij wil wss geen form-data bewaren / terugvragen, maar hij wil deze historie juist weggooien, om doubleposts te voorkomen, althans zo klinkt het.

Citaat:
Ik krijg dan te zien dat het gelukt is en dan word ik met een header doorverwezen naar het overzicht. Maar, nu wanneer ik op f5 druk of op backspace vraagt hij weer om de postgegevens.
En dat lijkt me vreemd. Een header zou juist moeten voorkomen dat gevraagd wordt om postdata te versturen na een refresh / back actie.

Staat er exit(); na de header()? Dit vergeet men dikwijls.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s