login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

trim in combinatiegebruik

Offline JBke - 04/06/2007 16:42
Avatar van JBkePHP gevorderde Hoi,

Naar aanleiding van enkele antwoorden op een topic, deze vraag.

Ik kreeg het voorstel om bvb

1. <?php
  2. if (empty(trim($_POST['veld']))) {
  3. ?>

te gebruiken en ik vroeg of dat wel lukte en werd geantwoord, is geen probleem wel ik krijg telkens ik een trim gebruik in combinatie met isset of empty volgende error.

Fatal error: Can't use function return value in write context in /home/httpd/vhosts/jb-web.net/httpdocs/scripts/php/GD/index.php on line 11

Aan wat ligt dat dan. Want heb dat alle keren dat ik dat gebruik en maakt uiteraard mijn code dikwijls onnodig veel langer als dat eigenlijk wel zo dient te werken??

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline riekele - 04/06/2007 16:45 (laatste wijziging 04/06/2007 16:52)
Avatar van riekele PHP beginner lijkt me een beetje onnodig om trim te gebruiken, want AFAIK checkt empty() al op spaties.

edit: hmm na testen blijkt dat hij dit niet doet.

php.net zegt echter wel dit: Merk op dat deze functie nutteloos is als je het op iets gebruikt dat geen variabele is, b.v. empty (addslashes ($name)) slaat nergens op omdat het zal controleren of iets dat geen variabele is, een variabele met de waarde FALSE is.
Offline vinTage - 04/06/2007 16:46
Avatar van vinTage Nieuw lid trim haalt toch alleen spaties weg op het begin (en einde ?)

Je kan wel kijken op !empty(trim...

Of zit ik er nu totaal naast ? 
Offline Rik - 04/06/2007 16:55
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Om iedereen te laten lezen wat ik net (per ongeluk twee keer) in een pm naar jou heb gestuurd:

empty() kijkt of een variabele leeg is en trim() returned een string. Daar zit empty() niet op te wachten dus geeft hij die error.

Als je het toch zo wilt gebruiken kan je ook dit doen:

1. if (trim($value) != '')

of
  1. if (strlen(trim($value)) < 1)

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s