login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP laat zich niet zien. (Opgelost)

Offline wursten - 03/06/2007 21:11
Avatar van wurstenLid Als ik een php script maak kan ik ze niet op de pagina's niet laten nazien, Ik sla ze als .php op, wat is de oorzaak van dit probleem?.

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline qubus - 03/06/2007 21:13
Avatar van qubus Lid Wees eens iets duidelijker......
Offline wursten - 03/06/2007 21:17
Avatar van wursten Lid Ik kan als ik een php script heb gemaakt niet via een pagina laten nazien, Ik maak het in kladblok en sta het op als bijv: php document.php, En dan wil ik en op de pagina laten weergeven maar dat lukt dan niet. Sterker ik kan hem niet eens openen..

Moet ik hiervoor een andere manier hanteren om het wel te kunnen laten nazien?.
Offline jc2 - 03/06/2007 21:24
Avatar van jc2 PHP interesse Om php op je pagina te laten zien (ik neem aan dat je dat bedoelt), moet je htmlentities() gebruiken. (zie: http://nl2.php....tities.php).

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord.:D
Offline wursten - 03/06/2007 21:32
Avatar van wursten Lid Oke, maar moet ik het dan downloaden?, zowel waar kan ik het dan downloaden?.
Offline jc2 - 03/06/2007 21:41
Avatar van jc2 PHP interesse Nee, dat hoeft niet. Dat is gewoon een functie die in PHP zit.
Het zorgt ervoor dat de htmltekens omgezet worden naar een code. Zo wordt "<" --> "&lt;". De browser ziet dit deel van de code dan niet meer als programmeercode, maar als tekst.

Voorbeeld:
  1. <?
  2. $voorbeeldcode="<? echo 'Hello World'; ?>";
  3.  
  4. echo htmlentities($voorbeeldcode);
  5. ?>

Eventueel kun je de code zelfs nog kleuren, zoals dat in de codeblokken hierboven gebeurt door highlight_string() te gebruiken.

1. <?
  2. $voorbeeldcode="<? echo 'Hello World'; ?>";
  3.  
  4. $voorbeeldcode2=htmlentities($voorbeeldcode);
  5.  
  6. echo highlight_string($voorbeeldcode2);
  7. ?>
Offline JBke - 03/06/2007 21:43
Avatar van JBke PHP gevorderde ok ik denk dat je server gewoon geen php ondersteund??
is php wel geinstalleerd op de server waarnaar je het bestand upload??

of wil je net de code laten zien uit een php bestand daar gebruik je
PHP.net: highlight_string().

Al blijft je bedoeling me eigenlijk een raadsel wees eens iets duidelijker over het probleem? Krijg je zelfs geen error??
Offline wursten - 03/06/2007 21:55
Avatar van wursten Lid Oke ik ben nu zo duidelijk mogenlijk..

Ik wil PHP laten nazien op mn pagina, zonder dat ik er een server voor nodig heb net als bij HTML.
Offline Nanon - 03/06/2007 22:02
Avatar van Nanon PHP interesse Om PHP te kunnen zien dien je over een server te beschikken die PHP ondersteund. Zonder server, geen PHP.
Offline wursten - 03/06/2007 22:05
Avatar van wursten Lid Dus je moet een website maken die php ondersteund..
Offline vinTage - 03/06/2007 22:36
Avatar van vinTage Nieuw lid je website hoeft dat niet te ondersteunen, maar je HOST wel !
Offline Nanon - 03/06/2007 22:40
Avatar van Nanon PHP interesse Wat vinTage zegt
Offline DeafBoy - 03/06/2007 23:17
Avatar van DeafBoy HTML beginner Gebruik dan Xampp. Google er eens op Xampp. Werkt prima om dingen te testen lokaal.
Offline Martijn1989 - 03/06/2007 23:48
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Oke, hij bedoeld dus dat hij net als een .html pagina deze lokaal wilt draaien. Dat kan niet ;) .. .php heeft een speciaal programma op je computer nodig om het te weergeven. Je zou eens kunnen kijken naar een webhosting bedrijf, die bieden vaak al voor een 15 euro per jaar een stukje ruimte aan op een server waar php wel op draait.

Wil je hem toch normaal op je pc laten zien, dan moet je php installeren, dit kan ik een totaal pakket als :

XAMPP (Windows) : http://www.apac...taller.exe

Wanneer je dat installeert, heb je dus van je pc een lokale server gemaakt, die ook .php paginas kan openen let wel op dat je ze in de goede map zet (ff handleiding lezen) en dat je het hebt draaien.
Offline wursten - 04/06/2007 06:42
Avatar van wursten Lid oke Bedankt martijn, succes verder nog met je website en scripttoekomst:)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s