Ik ben een HTML beginner. Ja dat kun je wel zien onder mijn afbeelding. PHP is niet mijn sterkste kan. Heb onlangs geoefend met inloggen en uitloggen. Dat is gelukt dankzij aantal tutorials hier.
IK ben bezig met aantal velden invoeren, wijzigen, verwijderen en opvragen. Dat lukt, ben zelfs verbaasd over. Nu zou ik graag een aantal checkboxen willen invoeren, wijzigen. Wie heeft er enig idee hoe dat precies werkt?
Bijvoorbeeld, Checkboxen Ham, Kaas, Tomaat
Als je dan er 1 aanvinkt een soort 1 of 0 komt. (had hier al gelezen over dat het veld int moet zijn)
En bij opvragen dat je dan alle checkboxen ziet uiteraard met wel of niet aangevinkt. Kan iemand me als kan uitgebreid vertellen hoe dat werkt gezien ik html beginner status heb:?:
Maak alles handmatig aan die tabellen. Want create en drop table vind ik nog niet zo prettig en heb er nog niet in verdiept. Waar komt die 0 en 1? Bij Lengte en waardes? Zoals eerder aangaf, php is nog nie zo bekend voor me.
OF weet iemand een goede tutorial met de benodigde uitleg over die waardes 0 en 1 en checkboxen?
Wil geen kant en klare scripts, waarik dan in moet prusten. Zou liefst willen snappen hoe PHP in elkaar steekt
Bij een checkbox wordt de volgende waarde meegegeven:
Als het is aangevinkt, dan krijgt die variable de inhoud 'on',
Is het niet aangevinkt krijg je het niet door.
Sorry niet gesnopen;-) Moet weer door de basis bladeren. Zo'n kei ben ik ook weer niet. Wil best codes posten via die ene site. Maar dan schiet ik er ook niks mee op of moet uitleg kunnen krijgen erbij.
Ik heb al een database. Het lukt al om 8 gewone varchar velden te invoeren, bewerken en verwijderen. Inderdaad in een formulier. Alleen checkboxen vind ik nog beetje te ingewikkeld. Heb Enum velden ervoor gemaakt.
Zal zo gelijk de bestanden posten als dat nodig is..
En dan moet je in je mysql-query het invoeren:
mysql_query("INSERT INTO database (id, naam, bovenachtien) VALUES ('','".$_POST['naam']."','".$checkbox."')");