login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

UBB = Code

Offline Elpiedro - 19/05/2007 15:59 (laatste wijziging 19/05/2007 16:00)
Avatar van ElpiedroPHP interesse
  1. <?
  2. function ubb_replace($bericht)
  3. {
  4. //Meer script hier en daar...
  5. $bericht = htmlspecialchars($bericht);
  6. $bericht = preg_replace("#\[code\](.*?)\[/code\]#si",postcode(' \\1 '),$bericht);
  7. //... Heb alleen hetgene geplaatst dat ik denk dat belangrijk is!
  8. return $bericht;
  9. }
  10. ?>

Mijn probleem: ik heb een functie gemaakt die zo de juiste kleuren vervangt van een gepost script, omdat ik niet te vreden was met hightlight_strint()... maar nu de functie postcode() werkt PERFECT! maar als ik nu dat in mijn groot ubb_replace() functie plaats werkt het niet meer... Kan iemand mijn helpen

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Grayen - 19/05/2007 16:45
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Probeer dit eens .

1. <?
  2. function ubb_replace($bericht)
  3. {
  4. //Meer script hier en daar...
  5. $bericht = htmlspecialchars($bericht);
  6. $bericht = preg_replace("#\[code\](.*?)\[/code\]#sie", 'postcode("\\1")', $bericht);
  7. //... Heb alleen hetgeen geplaatst dat ik denk dat belangrijk is!
  8. return $bericht;
  9. }
  10. ?>
Offline Elpiedro - 20/05/2007 12:50
Avatar van Elpiedro PHP interesse Niet echt veel verschil he, maar zal eens proberen...
Offline Grayen - 20/05/2007 13:05
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Om een fout op te lossen, hoeft er niet altijd veel verschil te zijn, soms kan een spelfout voor een grote fout zorgen, dan is het verschil wel een karakter! In jouw geval was de fout dat je de e modifier was vergeten er bij te zetten en dat je de functie in een string moest plaatsen. Leest het volgende maar eens:

e

If this modifier is set, preg_replace() does normal substitution of backreferences in the replacement string, evaluates it as PHP code, and uses the result for replacing the search string. Single quotes, double quotes, backslashes and NULL chars will be escaped by backslashes in substituted backreferences.

Only preg_replace() uses this modifier; it is ignored by other PCRE functions.

Opmerking: This modifier was not available in PHP 3.
Offline Elpiedro - 20/05/2007 13:11
Avatar van Elpiedro PHP interesse Ja toch bedankt het is al veel beter!! maar nog niet opgelost, maar zal het zelf wel vinden ,
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.208s