login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

COOKIES aan / uit

Offline JBke - 19/05/2007 09:04 (laatste wijziging 19/05/2007 09:05)
Avatar van JBkePHP gevorderde Hoi,

Ik had graag eerst een test gedaan of een bezoeker zijn cookies aan of uit staan. Ik had hiervoor graag JavaScripts gebruikt omdat daar 1 simpele regel voor kan gebruikt worden.
  1. <script>
  2. if(navigator.cookieEnabled == true) ...
  3. </script>

nu vraag ik me af hoe ik het resultaat kan opslaan zodat ik het later ook kan gebruiken om in php de SESSION id's via URL door te moeten sturen. Kan dit wel daar JS client-side is en PHP server-side??

Of moet ik hiervoor steeds ook een controle laten uitvoeren door in php setcookie() te gebruken en daarna te controleren of de cookie aangemaakt werd.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 19/05/2007 10:56
Avatar van BigBug PHP expert Als het goed is kan je het gewoon in een php sessie opslaan.
Offline nemesiskoen - 19/05/2007 12:05
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
BigBug, lees z'n post en ga vissen met je reactie.
@JBke: je kan dat checken via javascript, en dan doorsturen via redirect via javascript met de waarde in de header "cookieenabled=true/false", of je kan via ajax dit gegeven doorsturen. Dit laatste is het beste omdat je anders bij die eerste heel de tijd moet checken: moet ik wel doorsturen en da's een rotwerkje. Nadat je de waarde van het resultaat hebt doorgestuurd via ajax naar php dan sla je dit resultaat op in een sessie, als je hier behoefte aan hebt natuurlijk. Volgens mij kan je dit ook wel via php controleren, zoals je beschrijft op het einde van je post.
Offline JBke - 19/05/2007 12:51
Avatar van JBke PHP gevorderde bedankt vage daar heb ik iets aan. wil namelijk maar 1 controle gebruiken. die redirect met waarde van cookie enabled is bruikbaar. Ga er wat mee testen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s