login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

FCK editor specifiek domein

Offline edwin87 - 16/05/2007 15:00 (laatste wijziging 16/05/2007 15:00)
Avatar van edwin87Nieuw lid Ik ben momenteel bezig met een cms. Die beheerd word vanaf 1 plek. Nu is mijn vraag. Is het mogelijk wanneer je een plaatje upload dat het naar het juiste domein word geplaatst.

Bijvoorbeeld ik ben user: Edwin en heb een site op www.eendomein.nl

Ik log in op cms.contentmanager.nl

Ik word doorverwezen naar de juiste cms. Ik geef een SESSIE mee met www.eendomein.nl

Nu wil ik in de FCK editor graag aanpassen zodat wanneer Edwin een plaatje upload ook direct in de directory: www.eendomein.nl/UserFiles/ komt.

Zo is het momenteel
  1. <?php
  2. $Config['UserFilesPath'] = '/UserFiles/'.$_SESSION['u_CmsUser'].'/' ; ?>

De bedoeling is:
  1. <?php $Config['UserFilesPath'] = 'http://'.$_SESSION['u_CmsDomain'].'/UserFiles/'.$_SESSION['u_CmsUser'].'/' ; ?>

Nu krijg ik steeds een error wanneer ik dit wil doen in de fck editor.
Heeft iemand dit ook al een keer eerder gedaan of kan iemand me hier mee helpen?
met vriendelijke groet,
Edwin

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 16/05/2007 15:25
Avatar van Wim Crew algemeen waarom niet gewoon met php::ftp?

http://be2.php.net/ftp_Connect
Offline Mad_Mike - 16/05/2007 15:53 (laatste wijziging 16/05/2007 15:54)
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Volgens mij gaat dat niet lukken zo. Want je probeert van domein1 een plaatje op domein2 te plaatsen. Dit kan alleen via ftp (don't shoot me if i'm wrong). Want anders zou iedereen toch 'zomaar' een plaatje op domein2 kunnen plaatsen?
Offline Wim - 16/05/2007 17:37
Avatar van Wim Crew algemeen @mad mike:
je kan bvb wel met socket_bind op domein2 een scriptje laten draaien (op poort 8022 i.e.), en dan kan je via sockets een connectie van domein 1 naar 2 openen.

je begint je bericht bvb met:
START TRANSFER (FILENAME $filename), en je eindigd je bericht met: END TRANSFER (FILENAME $filename), het luisterend scriptje (=server) op domein2 kan zo dan het bestandje opslaan....
Offline edwin87 - 21/05/2007 12:11
Avatar van edwin87 Nieuw lid Als die map die map al bestaat en ik geef hem de rechten dat hij mag schrijven moet het toch ook goed zijn? Elke klant moet gewoon zijn eigen directory krijgen op haar eigen domein. De cms word altijd aangeroepen vanaf cms.eendomein.nl. Wanneer ik dus een plaatje in het nieuwsbericht wil posten moet het toch mogelijk zijn dat aan de hand van welke klant is ingelogd en bij welk domein het hoort daar de file(image) te kunnen uploaden?
Offline ikkedikke - 21/05/2007 13:45
Avatar van ikkedikke PHP expert Zolang het op 1 server staat kan je het inderdaad zo doen.
probeer dan eens met absolute paden te werken.
Offline edwin87 - 21/05/2007 14:09
Avatar van edwin87 Nieuw lid Ik heb nu een absolut path opgegeven maar ik krijg steeds een melding dat de xml een foute respons geeft.
Voor zover ik weet heb ik de absolute path goed ingesteld.
  1. $Config['UserFilesAbsolutePath'] = 'http://site.nl/UserFiles/'.$_SESSION['u_CmsDomain'].'/' ;

De bedoeling is dus:
user logt in op www.xxxx.yy/cms
de user komt bij zijn eigen gegevens die uit een andere db worden gehaald van zijn eigen domein.

www.xxxx.yy is het domein van de user. De bedoeling is dus dat het plaatje wat ik upload in de cms naar het juiste domein word gestuurd. We kunnen het ook wel vanaf 1 domein gaan doen maar dan kunnen we het dataverbruik van de klant niet meer overzien aangezien de files dan van ons domein word gehaald.

Ben benieuwd of iemand hiervoor een oplossing weet? We hebben inmiddels het hele internet al afgespeurd en het heeft nog niet tot resultaat geleid.
Offline timo - 21/05/2007 20:42
Avatar van timo PHP ver gevorderde gebruik dan unix path's anders gaat het verzoek nl. alsnog zo:
server 1 -> web -> server 1

dus blokt server 1 het verzoek tot schrijven aangezien dit gewoon niet kan, hij denkt dat het een webverbinding is ipv een interne..
Offline edwin87 - 22/05/2007 08:40 (laatste wijziging 22/05/2007 11:07)
Avatar van edwin87 Nieuw lid We hebben hier 1 hosting dus hij zoekt wel gewoon steeds op de juiste server. We gaan alleen naar een ander domein zoeken. Dus opzich is daar niets mis mee. We zullen dus op een of andere manier een socket connection moeten maken of zijn hier andere mogelijkheden voor?

Niemand?
Offline smoos - 22/05/2007 11:39 (laatste wijziging 22/05/2007 11:40)
Avatar van smoos PHP gevorderde Zoek even uit wat het verschil is tussen path en url
Jij geeft helemaal geen path. Dit is een voorbeeld path
www/mijnsite/public_html/fckeditor/upload/images/
Offline edwin87 - 22/05/2007 11:54
Avatar van edwin87 Nieuw lid Ik weet wel wat het verschil daar tussen is.

De bedoeling is dat ik een plaatje van een domein naar het andere domein kan uploaden op dezelfde server.

Het path is wel degelijk aangegeven. Als je beetje knowhow hebt van FCK weet je dat $Config['UserFilesPath'] al een path heeft bepaald. Wijzig je die dan krijg je aantal grove fouten.
Offline Ultimatum - 22/05/2007 11:57
Citaat:
De bedoeling is dus:
user logt in op www.xxxx.yy/cms
de user komt bij zijn eigen gegevens die uit een andere db worden gehaald van zijn eigen domein.

www.xxxx.yy is het domein van de user. De bedoeling is dus dat het plaatje wat ik upload in de cms naar het juiste domein word gestuurd. We kunnen het ook wel vanaf 1 domein gaan doen maar dan kunnen we het dataverbruik van de klant niet meer overzien aangezien de files dan van ons domein word gehaald.

Ben benieuwd of iemand hiervoor een oplossing weet? We hebben inmiddels het hele internet al afgespeurd en het heeft nog niet tot resultaat geleid.

Dat valt best mee. Hier op mijn stagebedrijf doen ze het precies hoe jij het zegt. Alles staat op 1 server en alles word vanaf daar beheert. FckEditor is zo omgebouwd dat de plaatjes in de juiste mappen van de klant terecht komen...
Offline edwin87 - 22/05/2007 13:30
Avatar van edwin87 Nieuw lid Inmiddels heb ik dit ook zo. Op dit moment word het altijd op ons domein geupload. Hierbij worden automatisch mapjes gemaakt voor de klanten. Dit is goed. Maar wat onze bedoeling is voor mn stage bedrijf is dat we per klant het dataverbruik toch nog kunnen achterhalen. Dit gaat niet lukken als alle plaatjes onder het domein van de cms staan.

Offline Ultimatum - 22/05/2007 13:36
Avatar van Ultimatum PHP expert Maak voor elke klant een subdomain, dan kan je zo zien wat het dataverkeer per subdomain is
Offline edwin87 - 22/05/2007 13:57
Avatar van edwin87 Nieuw lid En mag dit niet op een ander domein?

www.webqontrol.nl/cms

plaatje uploaden op

www.klantsite.nl

We bieden klanten hier een hosting pakket met daarop hun website. Ik neem aan dat het niet professioneel is om een klant een subdomein en domein aan te bieden. We gebruiken hiervoor plesk.

Onze oplossing hier dachten we meer aan om te kunnen uploaden naar een ander domein. Hoe dit te doen is ons nog de vraag. FCK is nogal complex. Wanneer er wat word omgebouwd is het direct down.

Offline smoos - 22/05/2007 15:33 (laatste wijziging 22/05/2007 15:33)
Citaat:
Voor zover ik weet heb ik de absolute path goed ingesteld.
[..code..]

Dit is geen path

Offline Ultimatum - 22/05/2007 15:43
Citaat:
En mag dit niet op een ander domein?

www.webqontrol.nl/cms

plaatje uploaden op

www.klantsite.nl

We bieden klanten hier een hosting pakket met daarop hun website. Ik neem aan dat het niet professioneel is om een klant een subdomein en domein aan te bieden. We gebruiken hiervoor plesk.

Onze oplossing hier dachten we meer aan om te kunnen uploaden naar een ander domein. Hoe dit te doen is ons nog de vraag. FCK is nogal complex. Wanneer er wat word omgebouwd is het direct down.

Het was maar een idee, maar hier doen we precies hetzelfde. De klanten hebben de hosting bij ons en de domainnamen ook en in plesk kan je zien hoeveel traffic eris, dus dan is je probleem toch opgelost?

@hierboven, waarom herhaal je jezelf want je zegt al zoiets op pagina 1 
Offline timo - 22/05/2007 19:05
Avatar van timo PHP ver gevorderde gebruik "nep" subdomeinen, DNS en htaccess nodig maar ik denk dat het wel bruikbaar is..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.241s