login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ubb parser

Offline SilVeX - 14/05/2007 12:59
Avatar van SilVeXHTML beginner Ik heb een functie:
http://www.plaatscode.be/5312/

Nu heb ik hier nog nooit mee gewerkt en kon ook nergens uitleg vinden maar moet ik nu gewoon een database kolom aanmaken zoals:
  1. <?
  2. CREATE TABLE `inhoud` (
  3. `id` INT( 20 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY ,
  4. `inhoud` TEXT NOT NULL ,
  5. `titel` VARCHAR( 255 ) NOT NULL
  6. ) ENGINE = MYISAM ;

En dan een pagina maken met een formulier en dan gewoon letterlijk de [img] etc in de textarea plaatsen en dat gewoon in de database zetten. En dan bij de pagina die het uitleest pas die ubb parser toepassen. Of moet dat ook voordat ik het in de database plaats?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 14/05/2007 13:02
Avatar van marten Beheerder Als je het in de database zet voeg je de volgende code toe :

1. $text = htmlspecialchars($_POST['veldnaam_text'], ENT_QUOTES);

Vervolgens voeg je de variabele $text in de database.

Wanneer je het weer uit de database haalt doe je de volgende code
  1. $text = htmlspecialchars_decode($db_var, ENT_QUOTES);
Offline SilVeX - 14/05/2007 14:48
Avatar van SilVeX HTML beginner Ik kan op php.net niks vinden over htmlspecialchars_decode bestaat die functie wel?
Offline Mad_Mike - 14/05/2007 14:56
Avatar van Mad_Mike PHP beginner http://php.net/htmlspecialchars_decode
Offline marvelade - 15/05/2007 10:05
Avatar van marvelade Nieuw lid als ik data in mijn d.b. stop codeer ik inderdaad ook mer htmlspecialchars maar die "_decode" gebruik ik nooit. Mijn browser weet best wel dat &quot; een quote is dus die doet die conversie ook al.

Ik neem aan dat die ftie niet voor niks bestaat, dus 't zal zijn nut wel hebben maar als het gewoon is om uit een d.b. te halen doe ik dat eig nooit.

Vroeger gebruikte ik addslashes voor het invoegen en stripslashes na het uithalen, maar probeer maar eens een string zoals

's morgens zeg ik "goeiemorgen"

deftig te echo'en in een attribute voor een html tag . Vandaar dat ik overgestapt ben naar htmlspecialchars vóór het wegschrijven.

greetz,
Marvelade
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.221s