login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SESSION verlies bij uitschakelen COOKIES (Opgelost)

Offline JBke - 11/05/2007 15:54 (laatste wijziging 11/05/2007 15:59)
Avatar van JBkePHP gevorderde Hoi,

Ik heb het volgende probleem, ik het een ledenscript gemaakt met MySql, SESSION's en COOKIE's. Alles werkt perfect, timeout lid, sluiten browser automatisch aanpassen status online/offline echter volgend probleem doet zich voor: als een lid inlogd, krijgt hij eerst een kleine info over het hoeveelste bezoek en laatse bezoek op de site, gevolgd door een meta refresh, na die refresh echter verliest hij de waarde uit de Sessie, zodat de gebruiker terug terecht komt op het inlog scherm en niet wordt doorverwezen naar de juite pagina. Het probleem doet zich echter enkel voor als ik COOKIE's uitschakel in de brwoser.

MAW.: waarom verliest hij de SESSIE waardes als de COOKIE's in de browser uitgeschakeld staan??

code: http://www.plaatscode.be/5298/

op lijn 75 is de refresh waar de SESSIE data verloren gaat.

voorbeeld: http://www.jb-w.../login.php

je kan inloggen met: jbke en paswoord TEST123
of je registreren op: http://www.jb-w...gister.php

Alvast bedankt voor de komende hulp.

opmerking: blijkbaar doet het probleem zich bij uitschakelen van COOKIE's in je browser ook voor op sitemasters, kan je ook niet inloggen als je COOKIE's afstaan. Worden SESSION's doorgegeven dmv COOKIE's??

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 11/05/2007 15:57
Avatar van Ibrahim PHP expert omdat sessieID's opgeslagen worden in cookies
Offline JBke - 11/05/2007 16:00 (laatste wijziging 11/05/2007 16:05)
Avatar van JBke PHP gevorderde ok thx Siliecom14 had net opmerking bijgevuld, kreeg net zo een vermoeden, al had ik ergens vernomen dat een SESSIE server-side was en niet client-side, als hij natuurlijk de SSID doorgeeft dmv COOKIE's client-side(lees antwoord hierbOVEN), zit ik met een probleem, kan je dat oplossen??

Kan natuurlijk de data mee doorsturen via de refresh als ?sissiedata=blablabla neem ik aan??
Offline Ibrahim - 11/05/2007 16:25
Avatar van Ibrahim PHP expert de sessiewaarde is serverside, maar de referentie ervan is met COOKIES, het is mogelijk via de url te doen, maar hoe dat werkt, weet ik helaas niet.
Offline Thomas - 11/05/2007 16:45
Avatar van Thomas Moderator Lees de tutorial nog maar eens door .
Offline JBke - 11/05/2007 17:09
Avatar van JBke PHP gevorderde bedankt voor de reactie's, heb een oplossing gevonden via url-thru-put, geef nu de waardes door via url headers indien cookies disabled staan.
Offline Ibrahim - 11/05/2007 17:28
Avatar van Ibrahim PHP expert dat was toch niet veilig, had ik ergens gelezen. Zo kan iemand een sessie "hijacken"
Offline JBke - 11/05/2007 17:33 (laatste wijziging 11/05/2007 17:33)
Avatar van JBke PHP gevorderde @siliecom14: klopt zoals ook vermeld in de tutorial van FangorN, echter kan je hier wel enkele eigengemaakte veiligheden inbouwen met bezoekers ip of zoiets, ga er mij vanavond mee bezig houden.

@FangorN: Prachtige tutorial overigens.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.339s