login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

upload

Offline Stefan14 - 08/05/2007 09:48
Avatar van Stefan14PHP gevorderde Ik heb een uploadscript, maar op de een of andere manier wil hij het maar niet uploaden.

1. <?php
  2. if(isset($_FILES['plaatje']))
  3. {
  4. $bestandsnaam = $_FILES['bestand']['name'];
  5. $ext = explode(".", $bestandsnaam);//$ext is nu een array met de waardes pagina en php
  6. $ext = end($ext);//Dit selecteert de laatste waarde van de array
  7.  
  8. $afbeelding = $id;
  9.  
  10. $query7 = "UPDATE producten SET plaatje = '".$afbeelding."' WHERE id = ".id;
  11. $result7 = mysql_query($query7) or die (mysql_error());
  12.  
  13. $maplocatie = '../../afbeeldingen';
  14. $locatie = '../../afbeeldingen/'.$afbeelding.'.'.$ext;
  15.  
  16. chmod($maplocatie, 0666);
  17.  
  18. move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'], $locatie);
  19.  
  20. }
  21. ?>

de mappenstructuur is als volgt:
  1. home
  2. |
  3. admin - producten
  4. | |
  5. | producten.php
  6. |
  7. afbeeldingen

het script zit dus een aantal lagen diep en de afbeeldingen map staat in de home directory.

De foutmelding is steeds het volgende:
Warning: chmod() [function.chmod]: No such file or directory in F:\Scripts\csob\new\admin\producten\producten.php on line 66

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 08/05/2007 09:57
Avatar van Ultimatum PHP expert Je moet gewoon wat spelen met die locaties want chmod geeft gewoon de error terug dat hij het bestand niet kan vinden. Ik ben er toen ook minstens een half uur zoet mee geweest voordat hij het deed..
Offline Stefan14 - 08/05/2007 10:29 (laatste wijziging 08/05/2007 10:30)
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde @Ultimatum, bedankt voor het advies, ben inderdaad wat gaan spelen, en toen ik een ../ weggehaald had gaf hij geen error meer.

dus ik dat toegepast bij de locatie waar het bestand naartoe gaat, deed hij het nog steeds niet, maar dat kwam simpelweg door het feit dat ik $_FILES['bestand'] nog even moest veranderen in $_FILES['plaatje']

Wel stom dat hij het met 1 ../ wel doet, want als je naar de mappenstructuur kijkt is het zo onlogisch als wat, maargoed.
Offline rroobb - 08/05/2007 11:10
Avatar van rroobb PHP interesse is toch niet onlogisch?
Je gaat één map terug > dan zit je in de admin-map, en dan naar afbeeldingen.
Offline Ultimatum - 08/05/2007 11:14
Avatar van Ultimatum PHP expert @hierboven, de map afbeeldingen zit niet in de map admin dus je zit dan eigelijk nog een map te hoog, dit was bij mij ook zo vaag maar het schijnt allemaal wel logisch in elkaar te zitten 
Offline svm - 08/05/2007 12:18
Avatar van svm PHP ver gevorderde En in regel 10 heb je id staan als PHP-woord, waarschijnlijk zul je $id bedoelen.
Offline Thomas - 08/05/2007 12:20
Avatar van Thomas Moderator Bij alle acties waarbij je intern iets doet met bestanden is het meestal het handigst om met absolute paden te werken ($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']).
Offline Stefan14 - 08/05/2007 13:20
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde @svm, bedankt voor je opmerking, dit was mij nog niet opgevallen.

@Fangorn, bedankt voor je tip, zal kijken of ik deze in het vervolg kan toepassen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s