login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Poll - slechts 1x stemmen

Offline phpfreak - 04/05/2007 14:39
Avatar van phpfreakPHP beginner Ik ben bezig met een poll systeem en dit wil ik zo maken dat iedereen slechts 1x kan stemmen. Het is een systeem zonder login dus iedereen kan stemmen. Dit geeft wel als nadeel dat ik geen userid's kan gebruiken om te loggen wie al gestemt heeft of niet. Nu gebruik ik cookies maar ik heb 2 verschillende layouts, en die zitten in een verschillende map. Zodanig dat iedereen 1x kan stemmen bij elke layout, dus 2x totaal. Nu wat is het beste systeem? Het layout systeem wijzigen of met database ip loggen?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 04/05/2007 14:51
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde IP loggen + cookies setten.. Dit is niet 100% veilig, maar meer kan je er niet van maken zonder usersysteem.
Offline phpfreak - 04/05/2007 14:54
Avatar van phpfreak PHP beginner Ik heb eigelijk mijn post niet afgemaakt, zit namelijk in school en moest weg. Hetgeen dat mij tegenhoud om ip te loggen in db is dat ik hier in school in een netwerk zit, en dus alle pc's hetzelfde ip hebben naar buiten toe, dus dat word 1x gelogged dan en dan kan ook maar 1 iemand stemmen in het hele netwerk. Is er een manier om dit te omzeilen?
Offline Ultimatum - 04/05/2007 14:56 (laatste wijziging 04/05/2007 14:57)
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik vrees het niet. Maar ga eens zoeken want er zijn zat topics waar deze vraag voorbij komt en mss staan daar antwoorden in
Offline phpfreak - 04/05/2007 15:09
Avatar van phpfreak PHP beginner Ok, ik ben het nu aan het fixen, zodat dmv cookies een skin kan gekozen worden. Zo zit alles in dezelfde map en is de locatie van de cookie hetzelfde. Het enige probleem hiermee is dat iedereen cookies kan weg doen en zo meermaals kan stemmen. Daarom zou ik op ip moeten kunnen loggen maar dan heb ik weer dat andere probleem.
Offline Abbas - 05/05/2007 16:37
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Kan je met PHP niet het MAC-adres ophalen en dat dan loggen, want zelfs al zit je in een netwerk, het MAC blijft uniek he...
Offline webstab - 05/05/2007 16:57
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Ik heb eventjes gezocht en ik heb het niet direct gevonden, buiten een methode van het MAC-address van de server te achterhalen, maar dat is ook niet echt nuttig voor die toepassing...
Offline bertmelis - 05/05/2007 17:48
Avatar van bertmelis PHP interesse per stem een bevestigingsmail sturen met een willekeurige code (in link verwerken). Eenmaal bevestigd met de juiste code is de stem geldig.

Je zou kunnen zeggen dat er mensen zijn met verschillende e-mailadressen, maar er gaat niemand voor de lol en masse hotmail-adressen aanmaken om uw poll te saboteren.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s