login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met while lus.

Offline Scythen - 03/05/2007 11:45
Avatar van ScythenPHP gevorderde
  1. <?
  2.  
  3. $login =$_SESSION['login'];
  4. $memberid= $_SESSION['id'];
  5.  
  6. $query2 = mysql_query("SELECT * FROM `login` WHERE id = '$memberid'");
  7.  
  8. while($object = mysql_fetch_object($query2)){
  9. $cash = $object->cash;
  10. $username = $object->username;
  11. $bullets = $object->bullets;
  12. $gun =$object->gun;
  13. $country =$object->country;
  14. $id=$object->id;
  15. $signupdate = $object->date;
  16. $crew=$object->crew;
  17. $protection=$object->protection;
  18.  
  19. $formatcash = number_format($cash);
  20. $formatbullets = number_format($bullets);
  21. $health=$object->health;
  22.  
  23.  
  24. $datetime = date('D H:i A');
  25.  
  26. echo "<table border='1' cellspacing='0' cellpadding='0'><tr><td class='btext'><strong>Crew:</strong></td><td class='btext'> $crew</td><td class='btext'><strong>Cash:</strong></td><td class='btext'> $".$formatcash."</td> <td class='btext'><strong>Health:</strong></td><td colspan='3' class='btext'>$health</td></tr>";
  27. echo "<tr><td colspan='5' class='btext'><strong>Gun:</strong></td><td class='btext'> $gun ($formatbullets Bullets)</td><td class='btext'>Protection:</td><td class='btext'>$protection</td></tr></table>";
  28.  
  29. }
  30.  
  31. ?>
  32. <?}?>

Zo weergeeft hij het niet.. krijg ik gewoon een blanko page, weet iemand wat ik fout doe? Ik weet wel dat het iets te maken heeft met de while lus, want als ik hem sluit vóór de echo's dan doet ie het wel , maar dat moet toch niet?

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 03/05/2007 11:47 (laatste wijziging 03/05/2007 11:48)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Zet

bovenaan je pagina.
Spring ook in bij je while-loop, stuk overzichtelijker.
Offline Ultimatum - 03/05/2007 11:52
Avatar van Ultimatum PHP expert Ga eerst eens debuggen, want het kan ook aan je query liggen.
Offline Scythen - 03/05/2007 11:53
Avatar van Scythen PHP gevorderde En nu?
Offline Ultimatum - 03/05/2007 11:54 (laatste wijziging 03/05/2007 11:55)
Avatar van Ultimatum PHP expert Je query debuggen, dus in phpmyadmin gooien om te kijken of hij het doet. En waarom gebruik je geen or die(mysql_error())? Je moetALTIJD or die(mysql_error()) gebruiken tijdens de ontwikkelfase van je site.

Nu is het van, ja ik heb een query die het niet doet en ik doe er geen moeite voor om het probleem te vinden dus doen jullie het maar...
Offline Scythen - 03/05/2007 11:56 (laatste wijziging 03/05/2007 11:56)
Avatar van Scythen PHP gevorderde Nou, dat is het niet hoor. Ik heb al erg veel gezocht, veel dingen geprobeerd.. maar kom er maar niet uit.

die while lus sluit ik wel goed? na de echo's ?
Offline Ultimatum - 03/05/2007 11:57
Avatar van Ultimatum PHP expert Je leest mijn bericht niet, heb je het eerste deel van mijn vorige bericht al gedaan?
Offline Scythen - 03/05/2007 11:59
Avatar van Scythen PHP gevorderde Nee, ik ben daar nog niet bekend mee.. gewoon in phpmyadmin sql beginnen en die query erin gooien.. wat gebeurt er dan?
Offline Dark_Paul - 03/05/2007 12:02 (laatste wijziging 03/05/2007 12:02)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Probeer het zou ik zeggen!
Van proberen en fouten leer je, niet van voorgekauwde oplossingen.
Offline Scythen - 03/05/2007 12:04 (laatste wijziging 03/05/2007 12:07)
Avatar van Scythen PHP gevorderde Nou, van allebei even veel als je het mij vraagt.

Citaat:
Rens edit:
En niet als je het ons vraagt.
Dus probeer het maar eens uit...
Offline Dark_Paul - 03/05/2007 12:07
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Het is niet de bedoeling dat wij oplossingen voorkauwen.
Probeer het nou maar gewoon, zolang je geen TRUNCATE, ALTER of DELETE-query probeert is er niets aan de hand.
Offline Ultimatum - 03/05/2007 12:09
Avatar van Ultimatum PHP expert Een iets langere uitleg dan:
Je gooit de query in phpmyadmin en je hoopt dat je een resultaat terug krijgt. Als je een error krijgt dan weet je dat je query brak is en ga je het fixen.

Als je or die(mysql_error()); gebruikt (raad ik altijd aan), dan krijg je een fout (als die er is) en los je hem dan op..
Offline radem205 - 03/05/2007 18:02 (laatste wijziging 03/05/2007 18:04)
Avatar van radem205 Nieuw lid Hetgeen wat je fout doet zit in deze regel:

$query2 = mysql_query("SELECT * FROM `login` WHERE id = '$memberid'");

Dit moet zijn:
$query2 = mysql_query("SELECT * FROM login WHERE id = '".$memberid."'");

En ik raad altijd aan om geen ' te gebruiken in je html code, maar gewoon \"

En dit:
  1. echo "<table border='1' cellspacing='0' cellpadding='0'><tr><td class='btext'><strong>Crew:</strong></td><td class='btext'> $crew</td><td class='btext'><strong>Cash:</strong></td><td class='btext'> $".$formatcash."</td> <td class='btext'><strong>Health:</strong></td><td colspan='3' class='btext'>$health</td></tr>";
  2. echo "<tr><td colspan='5' class='btext'><strong>Gun:</strong></td><td class='btext'> $gun ($formatbullets Bullets)</td><td class='btext'>Protection:</td><td class='btext'>$protection</td></tr></table>";

Veranderen in dit:
  1. echo "<table border='1' cellspacing='0' cellpadding='0'><tr><td class='btext'><strong>Crew:</strong></td><td class='btext'> $crew</td><td class='btext'><strong>Cash:</strong></td><td class='btext'>".$formatcash."</td> <td class='btext'><strong>Health:</strong></td><td colspan='3' class='btext'>".$health."</td></tr>";
  2. echo "<tr><td colspan='5' class='btext'><strong>Gun:</strong></td><td class='btext'> ".$gun." (".$formatbullets." Bullets)</td><td class='btext'>Protection:</td><td class='btext'>".$protection."</td></tr></table>";

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.241s