Nieuw lid |
|
Hey,
Ik ben al enige tijd bezig met Template Power, maar ik loop nu tegen een probleem aan.
Mijn template systeem ziet er als volgt uit:
index.php
<?php
$tpl = new TemplatePower ( 'index.tpl' );
$tpl -> assignInclude ( 'header', 'header.tpl' );
$tpl -> assignInclude ( 'footer', 'footer.tpl' );
$tpl -> prepare ( );
$tpl -> newBlock ( 'MenuIngelogd' );
$tpl -> newBlock ( 'Blaat' );
$tpl -> assign ( 'text', 'Blaaaaaaaaat' );
$tpl -> printToScreen ( );
?>
<?php $tpl = new TemplatePower ( 'index.tpl' ); $tpl -> assignInclude ( 'header', 'header.tpl' ); $tpl -> assignInclude ( 'footer', 'footer.tpl' ); $tpl -> prepare ( ); $tpl -> newBlock ( 'MenuIngelogd' ); $tpl -> newBlock ( 'Blaat' ); $tpl -> assign ( 'text', 'Blaaaaaaaaat' ); $tpl -> printToScreen ( ); ?>
index.tpl
<!-- INCLUDE BLOCK : header -->
Hier een hele lap met tekst !!
<!-- START BLOCK : Blaat -->
{text}
<!-- END BLOCK : Blaat -->
<!-- INCLUDE BLOCK : footer -->
<!-- INCLUDE BLOCK : header --> Hier een hele lap met tekst !! <!-- START BLOCK : Blaat --> {text} <!-- END BLOCK : Blaat --> <!-- INCLUDE BLOCK : footer -->
header.tpl
<h1>Mijn Website</h1>
<!-- START BLOCK : MenuIngelogd -->
Home - Gegevens - Uitloggen
<!-- END BLOCK : MenuIngelogd -->
<h1>Mijn Website</h1> <!-- START BLOCK : MenuIngelogd --> Home - Gegevens - Uitloggen <!-- END BLOCK : MenuIngelogd -->
footer.tpl
Nu gebeurt het volgende:
De header en footer worden beide netjes weergegeven.
Het BLOCK dat in de index staat ook.
Maar het BLOCK dat in de header staat wordt niet weergegeven, terwijl dat well de bedoeling is (zoals je in de code ziet staan!).
Wanneer ik een variabel 'assign' in de header wordt die ook gewoon weergegeven (natuurlijk niet wanneer die ook in een BLOCK in de header staat).
Heeft iemand enig idee hoe dat komt en vooral hoe het op te lossen is ?
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, zoniet laat het dan ff weten dan kan ik het proberen anders/beter uit te leggen.
Met vriendelijke groet,
Marc
|