login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

template parser

Offline mullerrwd - 01/05/2007 12:29 (laatste wijziging 01/05/2007 15:09)
Avatar van mullerrwdNieuw lid Beste leden ik heb hier dus een hele simpele template parser:

Citaat:
Siliecom14's edit:
Lappen code op plaatscode, op z'n minst kon je code tags gebruiken 

Lekker klein,
nou wil ik strings gaan toevoegen die verplaatst worden:
bijvoorbeeld {poll} wordt vervangen door inc/poll.php, {datum} wordt vervangen door inc/datum.php. Ik heb dit geprobeerd met fopen maar krijg de hele tijd Resource id #4 fouten? Ik heb totaalgeen idee wat ze betekenen.
Maar ho moet ik dat doen zodat {iets} ook kan worden vervangen door een bestand die dan wordt ingevoegd ipv tekst?
Ik heb ook curl() en file_get_content() geprobeerd maar dat werkt ook niet? Wat doe ik fout?
Of weet iemand een ander manier om {iets} in een template te vervangen door een iets.php in plaats van een $iets
bvd
robert

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WimJ - 01/05/2007 12:34
Avatar van WimJ Grafische gevorderde gebruik aub plaatscode.be voor zo een grote lappen code 
Offline nemesiskoen - 01/05/2007 12:36 (laatste wijziging 01/05/2007 12:36)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Wat dacht je van gewoon 'include/require'?
Offline mullerrwd - 01/05/2007 12:44 (laatste wijziging 01/05/2007 12:48)
Avatar van mullerrwd Nieuw lid Sorry? Ja je kunt lezen werkt include well maar krijg ik een nummer er achte geplakt ziets:
als in main.php
dit staat
blabla

en er staat in template:
{main}
wordt het {main} dit blabla1
??
waarom wordt dat erachter geplakt?
Ik wil gewoon dat het op die positie is en dat ik main.php gewoon daar krijg zoals het is.
@sandernerd verdacht op phpbb ik heb deze code ook gewoon van phpfreakz had iemand gescreven maar ik wil het veranderen ik wil {iets} kunnen vervangen door bestanden en niet door $iets om vervolgens
replace("main", $iets);
hoe zou ik dat moeten, By the way, hier heb ik tenminste wel antwoord gekregen, andere fora zei iedereen gebruik curl of file_get_content() zonder een voorbeeld te geven.
bvd
Offline Rik - 02/05/2007 16:43 (laatste wijziging 02/05/2007 16:43)
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Als je de uitgevoerde code van het bestand wilt gebruiken kan je zoiets proberen:
  1. <?php
  2. include('jouwscript.php');
  3. $iets = ob-get_clean();
  4. replace('main', $iets);
  5. ?>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s