login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Refresh-headers werken niet

Offline Dark_Paul - 29/04/2007 13:06 (laatste wijziging 29/04/2007 14:06)
Avatar van Dark_PaulPHP ver gevorderde He,
Ik had op mijn localhost het probleem dat enkele refresh-headers niet wilden werken. In de php.ini van mijn localhost kon ik niets vinden.
Nu heb ik net alles op onze testserver gezet, en daar werken ze ook al niet.
Als ik een header('location: blaat.php'); heb, werkt het wel.
Als ik echt een header('Refresh: 2;url=blaat.php'); gebruik, verwijzen ze niet door.
Ik heb ob_start(); bovenaan index.php, ik krijg ook geen foutmeldingen oid. Zonder ob_start(); krijg ik ook geen meldingen, maar ook geen doorverwijzing.
Een voorbeeld van de header:
  1. <?php
  2. $tpl -> NewBlock('error');
  3. $tpl -> Assign('error', 'Error.');
  4. header('Refresh: 2; url=employ.php');

Het gevolg: ik zie het blok error met de tekst 'Error.' erin, maar ik wordt niet doorgestuurd na 2 seconden.

Edit:
Gelijke headers die een week geleden nog wel werkte, werken nu ook niet meer. Heb in de tussentijd niet meer aan dit project gewerkt.

Edit2:
Ik had display_startup_errors in php.ini eens op On gezet. Toen ik de PC opstartte kreeg ik de melding dat php_date.dll niet gevonden kon worden.
De exacte error:
Citaat:
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:apachephpextphp_date.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.

Dezelfde error krijg ik ook nog met 'php_pdo_mysql.dll'. Voor beide bestanden krijg ik de melding 2x. Ik heb niets veranderd aan php.ini of de server.

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 30/04/2007 15:06
Avatar van Ibrahim PHP expert zoek op google naar "php_date.dll" download die, en zet hem in de extentie map van PHP
Offline Dark_Paul - 01/05/2007 14:50 (laatste wijziging 01/05/2007 14:58)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik kan het bestand niet vinden via Google, kan iemand 'm misschien uploaden?
Ik heb net ook gelijk even de nieuwste versie van PHP geïnstalleerd (5.2.1, ik had 5.1.4), maar geen verschil.

Edit:
Ik heb zojuist ook PECL 5.2.1 erbij gezet, maar ik vind het toch vreemd dat ik 3 modules mis.
php_date.dll
php_mysqli.dll
php_pdo_mysql.dll
Offline Elpiedro - 01/05/2007 19:31 (laatste wijziging 01/05/2007 19:32)
Avatar van Elpiedro PHP interesse gebruik header("location: http://...

of zet ob_start() vanboven aan je pagina! helpt ook altijd.
Offline Dark_Paul - 01/05/2007 19:38
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde @Elpiedro:
Die reactie draagt dus helemaal niets bij. Ob_start(); staat bovenaan mijn pagina, dat staat in mijn openingspost. Daar staat ook dat een header('location: ..'); wel werkt, maar ik gebruik niet voor niets een header('Refresh: ...');..

@Sandernerd:
ik heb net het zip-pakket gepakt (wat ik altijd doe), uitgepakt en over de originele bestanden heengezet. Daarbij zouden die modules dus terug worden gezet, als ze weg zouden zijn. Zonder resultaat.
Ook met de Installer opnieuw eroverheen gezet, geen resultaat.

Kunnen jullie eens kijken of jullie die 3 dll's wel hebben in de 'ext' map in de php-map?
Offline Stijn - 01/05/2007 19:41
Avatar van Stijn PHP expert php_date.dll heb ik niet, maar headers werken wel. Misschien als je een ; zet voor die loadModule in php.ini gaat het probleem weg. Omdat hij hem dan niet hoeft te laden.
Offline Dark_Paul - 01/05/2007 19:56 (laatste wijziging 01/05/2007 19:57)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde @Stijn:
Vreemd, want bij de tutorial hier op Sima staat-ie ook gewoon bij de extensions-list zonder ; ervoor.
Ook zonder succes, ik wordt niet doorgestuurd.
Wat ik vreemd vind, ik heb op index.php ook een refresh-header met een tijd van 15minuten. Die wordt wel gewoon uitgevoerd kom ik net achter.
Vreemd dat het ineens niet meer werkt, heeft altijd gewerkt.

@Sandernerd: hij staat er niet bij..

Hebben jullie de 2 andere dll's die ik zei ook niet?
Offline Dark_Paul - 01/05/2007 20:35
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Vaag, ik had het bestand al, heb die van Sandernerd er nu overheen gezet. En toch krijg ik de error...
Offline Dark_Paul - 02/05/2007 14:40 (laatste wijziging 02/05/2007 17:41)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik heb geen standaard pakketten als Xampp geïnstalleerd, maar alles los geïnstalleerd. Ivm firewall etc, en zo kan ik alles beter beheren.

Edit:
Ik heb 't net getest, het ligt dus niet aan mijn server, maar aan het script.
Op index.php (van de server, niet van dit project) heb ik een header-refresh gezet, en die werkt dus wel gewoon.

Edit 2:
Het ligt 100% zeker aan het bestand, want op de testserver werkt het ook niet. Dadelijk eens met de volgorde kloten.
Wel raar, de pagina doet het ineens niet meer. Het project werkte gister nog gewoon, nu krijg ik alleen nog een blanco pagina! :S
Andere pagina's werken wel..

Edit 3:
Webserver net volledig opnieuw geïnstalleerd, was een beetje verkloot.
Maar nog steeds werken de refresh-headers niet! Ook niet als ik ze boven de $tpl dingen zet.. Vaag! 
*ps. heb nog wel een probleempje met de server, hij pakt standaard niet index.php als je naar een map gaat. In de plaats krijg ik een 'No permission'-error in mn gezicht gedrukt.
Offline Dark_Paul - 02/05/2007 18:04
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde De configfile van Apache is httpd.conf.. Ik vrees inderdaad dat het daar ook fout zit met het 'No permission'-probleem. Zal met de .htaccess instellingen te maken hebben.

Maar daarmee los ik mijn headers-probleem niet op..
Offline Rik - 02/05/2007 18:06
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Heb je mss "Disable Meta Redirects" van de webdev toolbar voor FF aan staan? Die houdt het ook tegen. Probeer het anders eens in een andere browser.

Het zou heel stom zijn als het hier aan zou liggen, maar toen ik ging testen werkte het ook niet door die functie... xD
Offline Dark_Paul - 02/05/2007 18:09 (laatste wijziging 02/05/2007 18:10)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Haha, ik hoop niet dat het daaraan ligt!
Ik verwacht ook van niet, want location-headers werken gewoon en mijn refresh-header die op 15min. is ingesteld (auto-uitloggen) doet het ook. Maar toch eens proberen in IE.

Edit:
Zoals ik al dacht, in IE werken ze ook niet..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.221s