formulier wordt niet gesubmit
Stefan14 - 24/04/2007 22:36
PHP gevorderde
ik heb onderstaande code, maar zodra ik op bestel klik wordt het formulier niet verzonden en onderstaande pagina gewoon weer weergegeven, maar hij zou bij mijn weten gewoon naar de pagina bestel moeten gaan en de post variabelen meenemen, ik heb dat namelijk al vaker gezien en gedaan op deze manier.
<?php
echo('<tr><td colspan="1"></td><td colspan="3" align="center"><form action="?page=bestel" method="post"><input type="submit" name="submit" value="Bestel"></td><td colspan="1"></td></tr>');
echo('<tr><td colspan="3" rowspan="5">Opmerkingen:<br /><textarea name="opmerkingen" cols="35" rows="5"></textarea></td></tr>');
echo('<tr><td height="5">Verzendkosten:</td><td height="5">€ '.number_format($verzendkostencf,2,',','.').'</td></tr>');
echo('<tr><td height="5">BTW:</td><td height="5">€ '.number_format((($totaalbedrag/1.19)*0.19),2,',','.').'</td></tr>');
echo('<tr><td height="5"><b>Totaal:</b></td><td height="5"><b>€ '.number_format($totaalbedrag,2,',','.').'</b></td></tr>');
echo('<tr><td></td><td></td></tr>');
echo('</table></form>');?>
<?php
echo ( '<tr><td colspan="1"></td><td colspan="3" align="center"><form action="?page=bestel" method="post"><input type="submit" name="submit" value="Bestel"></td><td colspan="1"></td></tr>' ) ; echo ( '<tr><td colspan="3" rowspan="5">Opmerkingen:<br /><textarea name="opmerkingen" cols="35" rows="5"></textarea></td></tr>' ) ; echo ( '<tr><td height="5">Verzendkosten:</td><td height="5">€ ' . number_format ( $verzendkostencf , 2 , ',' , '.' ) . '</td></tr>' ) ; echo ( '<tr><td height="5">BTW:</td><td height="5">€ ' . number_format ( ( ( $totaalbedrag / 1.19 ) * 0.19 ) , 2 , ',' , '.' ) . '</td></tr>' ) ; echo ( '<tr><td height="5"><b>Totaal:</b></td><td height="5"><b>€ ' . number_format ( $totaalbedrag , 2 , ',' , '.' ) . '</b></td></tr>' ) ; echo ( '<tr><td></td><td></td></tr>' ) ; echo ( '</table></form>' ) ; ?
>
6 antwoorden
Gesponsorde links
Stefan14 - 24/04/2007 22:43
PHP gevorderde
tja slechte gewoonte, weet het, maar vind het persoonlijk makkerlijker ivm variabelen enz.
Maar daar gaat dit niet over toch?
vinTage - 24/04/2007 22:55
Nieuw lid
en met een completere action?
index.php?page=bestel
Wat is er nou makkelijker? een code die leesbaar is door de
echo('code') en '.escaped.' weg te laten en de ipv die escape meuk gewoon <?php iets ?> te gebruiken in een leesbare code met tabs en (valid) html ?
^^
Stefan14 - 25/04/2007 00:15
PHP gevorderde
die completere action helpt niet. Het resultaat blijft hetzelfde.
marcor - 25/04/2007 12:37 (laatste wijziging 25/04/2007 12:40)
Nieuw lid
<form action="bestel.php"
probeer eerst eens of het zo gewoon werkt, door gewoon hard aan te roepen, mits deze pagina in dezelfde directory staat dan
-edit-
Dit volstaat gewoon;
<?php
echo'<tr><td colspan="1"></td><td colspan="3" align="center"><form action="?page=bestel" method="post"><input type="submit" name="submit" value="Bestel"></td><td colspan="1"></td></tr>
<tr><td colspan="3" rowspan="5">Opmerkingen:<br /><textarea name="opmerkingen" cols="35" rows="5"></textarea></td></tr>
<tr><td height="5">Verzendkosten:</td><td height="5">€ '.number_format($verzendkostencf,2,',','.').'</td></tr>
<tr><td height="5">BTW:</td><td height="5">€ '.number_format((($totaalbedrag/1.19)*0.19),2,',','.').'</td></tr>
<tr><td height="5"><b>Totaal:</b></td><td height="5"><b>€ '.number_format($totaalbedrag,2,',','.').'</b></td></tr>
<tr><td></td><td></td></tr>
</table></form>';?>
<?php
echo '<tr><td colspan="1"></td><td colspan="3" align="center"><form action="?page=bestel" method="post"><input type="submit" name="submit" value="Bestel"></td><td colspan="1"></td></tr> <tr><td colspan="3" rowspan="5">Opmerkingen:<br /><textarea name="opmerkingen" cols="35" rows="5"></textarea></td></tr>
<tr><td height="5">Verzendkosten:</td><td height="5">€ ' . number_format ( $verzendkostencf , 2 , ',' , '.' ) . '</td></tr> <tr><td height="5">BTW:</td><td height="5">€ ' . number_format ( ( ( $totaalbedrag / 1.19 ) * 0.19 ) , 2 , ',' , '.' ) . '</td></tr> <tr><td height="5"><b>Totaal:</b></td><td height="5"><b>€ ' . number_format ( $totaalbedrag , 2 , ',' , '.' ) . '</b></td></tr> <tr><td></td><td></td></tr>
</table></form>' ; ?>
Stefan14 - 26/04/2007 11:03
PHP gevorderde
de pagina hard aanroepen helpt ook niet.
als ik gewoon in de browserbalk het adres naar bestel.php intyp wordt de bestelling wel verwerkt e.d., maar dan kan ik geen extra dingen meesturen in $_POST zoals opmerkingen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten .