login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met php functie

Offline McCormick99 - 21/04/2007 22:55 (laatste wijziging 22/04/2007 09:01)
Avatar van McCormick99Nieuw lid Ik heb zo'n standaar blog script, waarbij de variabelen uit het php bestand middels een template worden weergegeven.. In het script staat daar het volgende voor:

http://www.plaatscode.be/5153/

Werkt prima, geen probleem..

Nu wil ik echter dat CODE_BLUE alleen een waarde weergeeft, wanneer .$row['code_blue'] een waarde geeft.. Is er een manier waarop ik dit kan bewerkstelligen, en zo ja, hoe?

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen, mijn php kennis is erg beperkt, en wat ik online heb kunnen vinden krijg ik niet aan de praat.

Groeten en bedankt
Edwin

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline JBke - 22/04/2007 08:18 (laatste wijziging 22/04/2007 08:19)
Avatar van JBke PHP gevorderde plaats eerst je code zoals in de regels staat op http://www.plaatscode.be en zet de url hier neer.

Kan overigens niet zo moeilijk zijn. wordt $row['code_blue'] doorgegeven controleer dan in het begin van je script of die een waarde bevat he: je kan controleren op
  1. <?php
  2. if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] === 'POST' && isset(!empty(trim($_POST[$row['code_blue'])))) {
  3. // waarde van CODE_BLUE weergeven
  4. } else {
  5. // eventuele voorwaarde indien $row['code_blue'] geen waarde heeft
  6. }
  7. ?>

uiteraard kan je ook checken op:
  1. <?php is_numeric($row['code_blue']) ?>
of op is_string() hangt ervanaf welke waarde $row['code_blue'] moet en of kan bevatten natuurlijk. Je kan ook $_REQUEST gebruiken ipv $_GET of $_POST.

staat $row['code_blue'] in een database kan je in princiepe hetzelfde doen nadat je met een query de waarde ervan hebt opgehaald. Is de query al negatief is er al geen waarde.

is dit niet wat je zoekt? eerst code en meer uitleg aub.
Grtz;
Offline McCormick99 - 22/04/2007 09:36
Avatar van McCormick99 Nieuw lid Excuses.. Ik heb het script op plaatscode.be geplaatst.. (zie eerste post)

Bedankt voor je tip JBke, maar waar moet ik dat stukje script plaatsen?? Ik krijg steeds foutmeldingen..

Bedankt voor jullie hulp alvast!

Groeten
Edwin
Offline JBke - 22/04/2007 10:27 (laatste wijziging 22/04/2007 10:39)
Avatar van JBke PHP gevorderde edwin je moet de trim eruit halen mag niet zoals ik het deed doe als volgd:

1. <?php
  2. if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] === 'POST' && isset($_POST[$row['code_blue'])) {
  3. $code_blue = trim($_POST[$row['code_blue']]);
  4. if (!empty($code_blue)) {
  5. // waarde van CODE_BLUE weergeven
  6. } else {
  7. // eventuele voorwaarde indien $code_blue leeg is
  8. }
  9. }
  10. ?>

wel opgelet als je 'get' gebruikt in je formulier waar $row['code_blue'] word doorgestuurd dien je $_POST te vervangen door $_GET en kan je een andere controle grbruiken dan $_SERVER['REQUEST_METHOD'] === 'POST' omdat === 'GET' meestal de standaard setting is van een server.

en zal straks eens zien naar je code als je het zelf niet opgelost krijgt, zoek eerst zelf en test, daar leer je het meeste van.

nog snel ff gekeken, je moet dus niet $_GET of $_POST of $_SERVER gebruiken omdat je met een database zit, voer gewoon een controle uit zoals hierboven op de inhoud van $row['code_blue'] na je query waar je de data ophaald uit de database.

1. <?php
  2. $row['code_blue'] = trim($row['code_blue']);
  3. if (!empty($row['code_blue'])) {
  4. // hier ga je dan die link toekennen
  5. } else {
  6. // eventuele voorwaarde indien $row['code_blue'] leeg is
  7. }
  8. ?>

weer hetzelfde je kan ook testen op is_numeric(); of is_...();
hangt ervan af wat code_blue van waarde moet bevatten.

nu eerst even met de kindjes spelen hehe.

Grtz en hou me op de hoogte
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.213s