login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

file_put_contents of fwrite?? (Opgelost)

Offline JBke - 21/04/2007 11:46
Avatar van JBkePHP gevorderde Hoi,

Vraagje is eigenlijk is er een bepaalde rede om de éné of de andere anier te gebruiken??

2 manieren om een bestand aan te maken en weg te schrijven:

1. <?php
  2. $handle = fopen($path_to_tickers . '/ticker_' . $_SESSION['pagina_naam'] . '.txt', "w");
  3. fwrite($handle, $_SESSION['ticker_tekst']);
  4. fclose($handle);
  5. ?>

of

1. <?php
  2. file_put_contents($path_to_tickers . '/ticker_' . $_SESSION['pagina_naam'] . '.txt', $_SESSION['ticker_tekst']);
  3. ?>

welke is het meest aan te raden??

grtz.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 21/04/2007 11:55
Avatar van marten Beheerder file_put_contents is een PHP5 functie voor het schrijven van een string naar een bestand. (Hierbij dient wel worden opgemerkt dat je hierbij ook fclose(); moet toepassen ).

file_put_contents is zon beetje 6x sneller dan fwrite dus de keuze voor mij is file_put_contents / file_get_contents
Offline jelle - 21/04/2007 11:55 (laatste wijziging 21/04/2007 11:58)
Avatar van jelle PHP beginner voor simpele dingen zou ik de 2e gebruiken maar bijv als je de pointer aan het einde of aan het begin wil en dan schrijven de 1e gebruiken
Offline JBke - 21/04/2007 12:39 (laatste wijziging 21/04/2007 13:19)
Avatar van JBke PHP gevorderde thx ik gebruik enkel php5 maar dan is het nog het beste een check in te voeren in je script welke versie er op de server van de host geinstalleerd is neem ik aan en file_get_contents() en file_put_contents() te gebruiken indien php5 en fopen() fwrite()indien < PHP5

@marten:
Citaat:
(Hierbij dient wel worden opgemerkt dat je hierbij ook fclose(); moet toepassen ).

dat zal niet waar zijn. ga maar eens lezen wat file_put_contents() exact doet:

The file_put_contents() writes a string to a file.

This function follows these rules when accessing a file:

1. If FILE_USE_INCLUDE_PATH is set, check the include path for a copy of *filename*
2. Create the file if it does not exist
3. Open the file
4. Lock the file if LOCK_EX is set
5. If FILE_APPEND is set, move to the end of the file. Otherwise, clear the file content
6. Write the data into the file
7. Close the file and release any locks

This function returns the number of character written into the file on success, or FALSE on failure.

Grtz en badankt voor de duidelijke uitleg
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s